احتمال لغو سفر تیم اهداف ثابت ایران به استرالیا

حیدر علی نعمتی رییس سازمان تیم‌های ملی فدراسیون تیراندازی از احتمال لغو سفر تیم ملی اهداف ثابت به جام جهانی استرالیا به دلیل حل نشدن مشکلات مالی فدراسیون خبر داد و گفت: کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت بدنی تا این لحظه اعتبارات لازم را برای سفر تیم ملی به استرالیا تامین نکرده اند، بنابراین به احتمال زیاد سفر ملی پوشان به استرالیا لغو خواهد شد. تیم ملی اهداف ثابت ایران قرار است روز سه‌شنبه هفته آینده جهت برپایی اردو و حضور در مسابقات جام جهانی (کسب سهمیه المپیک) راهی سیدنی استرالیا شود.

به گفته نعمتی، فدراسیون تیراندازی در سه سال گذشته با توجه به مدیریت سید مهدی‌هاشمی در راس آن ، حضور قدرتمندانه در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۱۲ لندن را اصلی‌ترین هدف خود قرار داده است. وی گفت:‌ خوشبختانه اهداف فدراسیون در بازی‌های آسیایی گوانگجو به تحقق رسید و تیراندازی پس از ۱۶ دوره توانست در بازی‌های آسیایی ۳ مدال کسب کند.

به گفته نعمتی، پرمدال ترین ورزشکار ایران در بازی‌های آسیایی نیز الهه احمدی تیرانداز ایران بود که دو مدال کسب کرد.

رییس سازمان تیم‌های ملی فدراسیون تیراندازی اظهار داشت:‌ تیم‌های اهداف ثابت و اهداف پروازی ایران تا آغاز المپیک ۲۰۱۲ لندن، هر کدام پنج مسابقه بین‌المللی (کسب سهمیه المپیک) در پیش دارند که باید در آنها شرکت کنند.

وی افزود: در بخش اهداف پروازی نیز مارچلو دراتی یکی از بزرگ‌ترین مربیان اهداف پروازی دنیا و سرمربی کنونی تیم ملی هند به تازگی به تیم ملی ایران پیوسته است. وی برآورد ریالی فدراسیون را ۲۲۰ میلیون تومان برای حضور تیم ملی در استرالیا و ۱۰۰ میلیون تومان برای حضور در مسابقات جام جهانی کره جنوبی اعلام کرد و گفت: اگر تا روز یکشنبه هفته جاری نتوانیم ۲۰۰ میلیون تومان مورد نیاز را تامین کنیم، تیم ملی از سفر به استرالیا باز می‌ماند.

نعمتی گفت: البته فدراسیون پیش از گوانگجو نیز با مشکلات مالی روبه‌رو بود که علی سعیدلو رییس سازمان تربیت بدنی پس از مطلع شدن از موضوع بلافاصله منابع مورد نیاز را تامین کرد. وی ابراز امیدواری کرد: رییس سازمان تربیت بدنی و دبیرکل کمیته ملی المپیک در این مرحله نیز به فدراسیون تیراندازی کمک کنند.