کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا با میزبانی ایران موافقت نکرد

گروه ورزش- محمود مشحون رییس فدراسیون بسکتبال گفت: به دلیل حضور مربیان مرد در بعضی از تیم‌های ملی، کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا با برگزاری مسابقات بانوان در ایران موافقت نکرد. وی در خصوص جلسه‌اش با هاکوپ، دبیر کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا گفت: بزرگ‌ترین مشکل ما این است که بانوان به دلیل پوشش اسلامی اجازه حضور در میادین بین‌المللی را ندارند. ما نمی‌پذیریم که مردان قضاوت در بخش بانوان را بر عهده بگیرند یا با لباس‌های ورزشی متداول بسکتبال در مسابقات شرکت کنند.

وی ادامه داد: از کشورهای اسلامی و یا غرب آسیا خواهش کردیم که با قبول میزبانی ما به ایران بیایند و مسابقات را برگزار کنیم، اما با توجه به اینکه مربیان بعضی از تیم‌ها و داوران مرد هستند و پوشش بانوان کامل نیست این موارد با قوانین ایران تطابق ندارد، بنابراین حضور آنها در کشورمان منتفی است. رییس فدراسیون بسکتبال افزود: عراق، کویت و بحرین هم مانند ما هستند. این کشورها می‌توانند با پوشش اسلامی یا با پوشش خودشان در ایران حاضر شوند، به شرطی که در سالن مردی حضور نداشته باشد، در این صورت ما می‌توانیم چنین مسابقاتی را برای بانوان برگزار کنیم. مشحون با بیان اینکه با هاکوپ همه این موارد را مطرح کرده است، اظهار داشت: دبیر کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا اعلام کرد که به دلیل اینکه مربی بعضی از تیم‌ها مرد هستند، این مسابقات در ایران برگزار نخواهد شد.

وی همچنین در خصوص خانه بسکتبال عنوان کرد: سازمان تربیت‌بدنی انتخاب زمین را بر عهده ما گذاشته است و ما نیز این مساله را از فردا پیگیری خواهیم کرد.