کرش: امیدوارم به توافق برسیم

گروه ورزش - سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال پرتغال با حضور در تهران به نیمکت تیم ملی‌ایران نزدیک‌تر شد. کارلوس کرش ۵۷ ساله و پرتغالی؛ برای مذاکره با مسوولان فدراسیون فوتبال و هدایت تیم ملی‌ایران دوشنبه شب وارد تهران شد. طبق هماهنگی‌های انجام شده قرار است وی مذاکرات جدی با علی کفاشیان و همکارانش داشته باشد.

سرپرست کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال و شخص مذاکره‌کننده با «کرش» در این خصوص گفت: کرش از ما دو روز فرصت خواسته تا تهران را بشناسد.

عباس ترابیان در مورد‌اینکه برنامه دیروز کارلوس کرش به چه صورت بود، گفت: قرار است او امروز(دیروز) جاهای مختلف تهران را ببیند. کرش از ما دو روز فرصت خواسته تا تهران را بشناسد. به هر حال‌این مربی می‌خواهد وضعیت را ببیند و خانواده خود را به‌ایران بیاورد.

سرپرست کمیته روابط بین‌الملل درباره‌اینکه گفته می‌شود وکیل وی با تیم واسکودوگاما قرارداد امضا کرده، عنوان کرد: کرش رسما مصاحبه کرده و گفته هیچ تعهدی به جایی نداده است. او یک مربی حرفه‌ای است و اگر هم پیشنهادی داشته باشد به ما نمی‌گوید. به هر حال به دلیل تبلیغات منفی که در مورد‌ایران کرده بودند او به ‌ایران آمده تا خودش شرایط را ببیند.

ترابیان در مورد وضعیت پرونده‌این مربی پرتغالی در دادگاه CAS گفت: او هیچ مشکلی ندارد. فدراسیون فوتبال برای قرارداد بستن با‌این مربی فقط نیاز به آرامش دارد. من به سوالات حاشیه‌ای جواب نمی‌دهم.

سرپرست کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون درباره‌ اینکه گفته می‌شود قرار است کرش به دیدار سعیدلو (رییس سازمان تربیت بدنی) برود گفت: فعلا قراری نیست. ما سعی می‌کنیم اول مذاکراتمان با‌این مربی به نتیجه برسد و اگر‌این طورشد به دیدار سعیدلو می‌رویم. اکنون لزومی ‌به ‌این کار نمی‌بینیم.

وی تاکید کرد: نمی‌خواهم تحت تاثیر رسانه‌ها قرار بگیرم و تصمیم گیری کنم. بعضی از رسانه‌ها می‌خواهند نظرات خود را اعمال کنند.

ترابیان در پاسخ به‌این سوال که کرش آیا برای دیدن بازی تیم ملی با روسیه به ابوظبی می‌رود یا خیر گفت: هنوز چیزی مشخص نیست. نه بلیت گرفتیم و نه حرفی در‌این باره زده شده است.

باید ببینم فدراسیون ایران از من چه می‌خواهد

گزینه هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان پس از ورود به ایران گفت: خیلی خوشحالم از اینکه به ایران آمده‌ام و در این کشور حضور دارم. حضور من در ایران تازه شروع کار بوده و در حد دیدار از این کشور است.

کارلوس کرش، پس از ورود به ایران برای مذاکره با مسوولان فدراسیون فوتبال کشورمان با ابراز امیدواری از اینکه روند مذاکرات خوب پیش برود، افزود: این آغاز مذاکرات من با فدراسیون فوتبال ایران است. این مهم است که مسوولان فدراسیون فوتبال ایران چه انتظاراتی از من دارند، چقدر می‌توانم به فوتبال ایران کمک کنم و من چه انتظاراتی از آنها خواهم داشت.

این مربی پرتغالی که برای نخستین بار به کشورمان آمده است، خاطرنشان کرد: باید ببینم کار را چقدر می‌توانیم پیش ببریم و روند مذاکرات چگونه طی خواهد شد.

کرش در خصوص شناخت خود از فوتبال ایران گفت: من دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا را دیده‌ام و از گذشته نیز چیزهای زیادی از فوتبال ایران می‌دانم. این را هم می‌دانم که در ایران بازیکنان با استعدادی حضور دارند.

۶ میلیون دلار برای ۳ سال، خواسته کرش از‌ ایران

بنابه گزارش پایگاه ‌اینترنتی اسپرت امارات، کارلوس کرش در صورت عقد‌ قرارداد با‌ایران خواهان دستمزد سالانه ۲ میلیون دلار است.

مطابق ‌این گزارش، مربی ۵۷ ساله پیش از انجام ‌این سفر مذاکرات اولیه را با نمایندگان قهرمان سه دوره گذشته آسیا انجام داده و خواهان قراردادی ۳ ساله به ارزش ۶ میلیون دلار است.

در ادامه به برخی اظهارات سرمربی پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۰ اشاره شده که گفته است: منتظر بهترین شرایط کاری هستم. در‌این مورد مذاکراتی تاکنون وجود داشته، ولی اکنون پیشنهادی هست که در حال مطالعه آن هستم.

زاکرونی ژاپن و کرش ایران بزرگ‌ترین مربیان آسیا

به زودی مدیران فدراسیون و کارلوس کرش رو در روی هم می‌نشینند و اگر همه چیز خوب پیش برود، پای قراردادی را امضا خواهند کرد که فضای جدیدی را برای فوتبال ایران باز می‌کند.

فدراسیون فوتبال ایران در رقابت با عربستان سعودی که خواهان به خدمت گرفتن کرش بود، توانست او را به تهران بیاورد و در این راه رفتار سعودی‌ها با هموطن کرش - پسیرو - مربی سابق عربستان که پس از بازی اول جام ملت‌ها اخراج شد، بی‌تاثیر نبود و پسیرو تصمیم کرش را برای رفتن به عربستان تغییر داد و به او تاکید کرد که پیشنهاد ایران را قبول کند و برای حفظ اعتبارش به عربستان پاسخ منفی بدهد، زیرا سعودی‌ها کاملا غیرحرفه‌ای با مربی رفتار می‌کنند. با حضور کرش روی نیمکت ایران او مطرح‌ترین مربی تیم‌های ملی در منطقه خواهد بود. در حالی که شرایط مالی و امکانات کشورهای منطقه بهتر از ایران است، اما اگر کرش به تیم ملی ایران بیاید او مطرح‌ترین فردی خواهد بود که هدایت یکی از تیم‌های قاره‌ کهن را بر عهده خواهد داشت، کسی که حضور روی نیمکت منچستریونایتد، رئال مادرید و تیم ملی پرتغال را تجربه کرده است.

در تیم‌های منطقه مربی‌ای به اعتبار کرش در نیمکت تیمی‌نیست و در آسیا هم می‌شود، زاکرونی مربی تیم ملی ژاپن را در سطح کرش نام برد که در دنیای فوتبال نامی‌ شناخته شده هستند.