به جایی رسیده‌ایم که در حمایت از بی‌ارزشی در فوتبال راهپیمایی می‌کنیم!

عکس: خبر آنلاین

مدیرعامل سابق باشگاه برق شیراز گفت: بی‌توجهی به امر سازندگی و نگاه صرف به نتیجه گرایی باعث شده تا در برخورد با بی‌نظمی‌های بازیکنان عراقی مماشات کنیم و چشم‌مان را بر رفتارهای امثال جاسم کرار و هوار ملامحمد ببندیم. خلیل صالحی در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: به عنوان عضوی از خانواده فوتبال برای تداوم این روند نگرانم. من هم می‌دانم قواعد فوتبالی با سایر مقوله‌ها اشتراک نگرشی ندارد و نباید دیپلماسی فوتبال را با سیاست ادغام کرد، ولی ما نباید از یاد ببریم که جوانان‌مان برای حفظ ارزش‌ها شهید شدند و حالا در حمایت از بی‌ارزشی در فوتبال راهپیمایی می‌کنیم!

وی تصریح کرد: جاسم کرار مقابل دوربین‌های تلویزیونی و در حالی که بازی از شبکه بین المللی جام جم روی آنتن رفته بود به صورت کمک داور سیلی زد و کار را به جایی رساند که مامور انتظامی‌کنار زمین برای آرام کردنش او را می‌بوسید، بعد می‌آییم برایش راهپیمایی می‌کنیم. به راستی چرا؟

وی افزود: می‌گویند این رفتارها خودجوش است. یعنی هر تماشاگری خواست می‌تواند هر کاری در پیست ورزشگاه انجام دهد؟ یعنی هر تماشاگری می‌تواند جسم سختی مثل صندلی را به ورزشگاه بیاورد؟ ما داریم به کجا می‌رویم؟ بازیکنان نه چندان مطرح عراقی بالاترین دستمزدها را در ایران می‌گیرند و آمار بی انضباطی‌هایشان هم رکورددار است. هوار ملامحمد یک‌سال پرسپولیس را خون جگر کرد و سال بعد نوبت استقلال شد. با این شیوه دیری نمی‌پاید که یک بازنده به تمام معنا خواهیم بود.

عضو اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با اشاره به تعطیلی سازندگی در تیم‌های باشگاهی گفت: متاسفانه نگاه نتیجه‌گرا باعث شده تا کسی سراغ سازندگی نرود و اگر قانون اجازه می‌داد شاید برخی باشگاه‌های‌مان هر۲۵بازیکن خود را از خارج وارد می‌کردند.

پیامد این موضوع ضعف فوتبال ملی ما است. نوجوان ما دیگر پابرهنه روی آسفالت داغ و زمین‌های خاکی دنبال توپ نمی‌دود و به جای آن آقای گل پلی استیشن است. وقتی چنین پدیده‌ای را تماشا می‌کنیم باید هم امثال هوار و کرار و...با ما این رفتارها را داشته باشند. یعنی در ایران ۷۰میلیون نفری نمی‌توان دو بازیکن در سطح این نفرات پیدا کرد؟