بن همام هم نگران است سعیدلو رای نیاورد

کفاشیان اعتراف می‌کند که محمد بن همام، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا هم اطمینانی به رای آوردن سعیدلو در انتخابات این کنفدراسیون ندارد. علی سعیدلو، رییس سازمان تربیت بدنی ایران امیدوار است در انتخابات روز ۱۶ دی ماه نایب رییس منطقه مرکز و جنوب کنفدراسیون فوتبال آسیا شود.

به گزارش ایلنا، علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال شنبه شب در گفت‌و‌گو با برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو گفت‌وگو، خود را مشوق اصلی سعیدلو برای شرکت در این انتخابات معرفی کرد: «مشوق نهایی ایشان من بودم ولی مراجع دیگری هم به او پیشنهاد کرده بودند.»

او در پاسخ به این سوال که اگر سعیدلو رای نیاورد آیا شان معاون رییس جمهوری و رییس ورزش کشور زیر سوال نمی‌رود، گفت: «بالاخره انتخابات است. اتفاقا آقای بن‌همام هم نگران بود که آقای سعیدلو به دلیل ناشناس بودن رای نیاورد، ولی به نظرم مجموع شرایط به گونه‌ای است که احتمال موفقیت ایشان زیاد است. ضمن اینکه ما رزومه کاری آقای سعیدلو را به همه کشور‌های حاضر در انتخابات فرستاده‌ایم، ولی اگر رای هم نیاورد، برای دفعات بعد و کرسی‌های دیگر تلاش می‌کنیم.»

رییس فدراسیون فوتبال بار دیگر از مواضع قبلی‌اش درباره تاثیرات حضور رییس سازمان تربیت بدنی در یک پست بین‌المللی فوتبال دفاع کرد‌: «امیدوارم آقای سعیدلو انتخاب شود؛ چرا که درگیر شدن سطوح بالای سازمان تربیت بدنی در فوتبال به نفع ما است. اگر سعیدلو انتخاب شود من باید از هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا کنار بروم.»

علی مرادی، دبیرکل کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا، می‌گوید فدراسیون وزنه‌برداری ایران به سرپرستی حسین رضازاده حاضر نیست از نامزدی او برای شرکت دوباره در انتخابات این کنفدراسیون حمایت کند. کفاشیان این موضوع را آفت ورزش ایران می‌داند و می‌گوید: «این موضوع ضعف دیرین ورزش ایران است. در تمام فدراسیون‌های ما به محض اینکه یک نفر پستی در جهان و آسیا می‌گیرد، نفر بعدی می‌آید آن فرد را حذف می‌کند، در حالی که در دنیا اینطور نیست. افراد به جای توجه به خود به منافع کشورشان توجه می‌کنند و اصل بر حمایت از یکدیگر است نه حذف همدیگر. در اوایل کارم در فدراسیون فوتبال از بن همام، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا گله کردم که چرا فوتبال ایران با این قدمت در کنفدراسیون و فیفا کرسی قابل توجهی ندارد. بن همام به من گفت در ورزش کشور شما هر روز تغییرات است و این پایدار نبودن باعث شده مجامع بین‌المللی روی افراد شما حساب نکنند. اگر معلوم باشد یکسال دیگر بعد از من چه کسی رییس فدراسیون فوتبال می‌شود همین الان او را به جای خودم معرفی می‌کردم تا در انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا نامزد شود، چرا که مهم منافع و وجهه ایران است. من قبلا هم در مورد آقای صفایی فراهانی اینگونه عمل کردم .»

بیست و چهارمین مجمع عمومی ‌کنفدراسیون فوتبال آسیا ۱۶ دی ۸۹ درست یک روز قبل از افتتاحیه جام ملت‌های آسیا در دوحه قطر برگزار می‌شود.

علاوه بر علی سعیدلو، علی کفاشیان هم از ایران نامزد عضویت در کمیته اجرایی کنفدراسیون شده است.