اسپانسر 30 میلیونی بارسلونا

هواداران تیم فوتبال بارسلونا سرانجام پس از ۱۱۱ سال نقش تبلیغات را بر پیراهن تیم محبوبشان خواهند دید. به گزارش رسانه‌های اسپانیایی باشگاه بارسلونا با یک کمپانی قطری برای برعهده گرفتن حمایت مالی این باشگاه و استفاده از فضای تبلیغاتی روی پیراهن‌های این تیم به توافقی ۳۰ میلیون یورویی دست پیدا کرد. در حالی که تبلیغات تجاری یکی از منابع اصلی کسب درآمد در باشگاه‌های فوتبال به شمار می‌رود، تیم فوتبال بارسلونا در سال‌های اخیر هیچ گاه از تبلیغات استفاده نکرده، چرا که هواداران و مسوولان باشگاه به پیراهن باشگاه به چشم پرچم ایالت کاتالان نگریسته و حاضر به استفاده از تبلیغات بر روی آن نبوده‌اند.

به گزارش رادیو کاتالونیا، سندرو روسل و هیات مدیره باشگاه در حالی به این توافق دست پیدا کردند که قرار نیست نام این کمپانی جایگزین نام یونیسف روی پیراهن‌های این باشگاه شود بلکه در کنار آن قرار خواهد گرفت.

گفته می شود مدت این قرارداد برای پنج یا شش سال خواهد بود که به این ترتیب چیزی نزدیک به ۱۸۰ میلیون یورو به حساب این باشگاه واریز خواهد شد. باشگاه بارسلونا با مشکلات مالی زیادی دست به گریبان است و روسل که در پایان فصل گذشته ریاست باشگاه را برعهده گرفت، قصد دارد با این شیوه کمی از بدهی‌های باشگاه را بکاهد. رئالی‌ها به تازگی با کمپانی «بی وین» برای استفاده از فضای روی پیراهن‌های این باشگاه قراردادی ۲۰ میلیون یورویی امضا کردند. قطر در نشست ویژه فیفا در دوم دسامبر توانست به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ انتخاب شود. بارسلونا فصل گذشته ۱۰۴ میلیون دلار ضرر کرد و اکنون بیش از ۵۸۰ میلیون دلار بدهی دارد.