اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) خواستار موافقت هیات بین‌المللی قانونگذاری فیفا (IFAB) با استفاده از ۵ داور در مسابقات یورو ۲۰۱۲ شد. به گزارش سایت یوفا، این هیات در نشست چند ماه پیش خود استفاده از طرح آزمایشی پنج داور را به مسابقات باشگاهی محدود و اعلام کرده بود مسابقات لیگ قهرمانان و همچنین لیگ اروپا تا سال ۲۰۱۲ با حضور پنج داور برگزار خواهد شد. مسابقات جام ملت های اروپا (یورو ۲۰۱۲) به میزبانی مشترک لهستان و اوکراین برگزار می‌شود و سود حاصل از آن به افزایش مبلغ پرداختی به ۵۳ فدراسیون عضو یوفا کمک خواهد کرد. یوفا همچنین تصمیم گرفته است این مبلغ را که بخشی از آن باید روی فوتبال زنان، کارهای زیربنایی و برگزاری مسابقات جدید مثل قهرمانی زیر ۱۷ سال دختران سرمایه‌گذاری شود، از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ در مجموع ۹ میلیون یورو افزایش دهد.

این به معنی افزایش ۱۵ درصدی بودجه‌ای است که یوفا بعد از برگزاری مسابقات یورو ۲۰۰۸ به میزبانی مشترک اتریش و سوئیس هزینه کرد. اهدای یک جایزه ویژه به تمامی ‌بازیکنان اروپایی که تاکنون ۱۰۰ بازی ملی انجام داده‌اند، از دیگر تصمیمات کمیته اجرایی اتحادیه فوتبال اروپا در جلسه روز گذشته خود بود.

«بابی چارلتون»، «لوئیس فیگو»، «پائولو مالدینی» و «زین‌الدین زیدان» از جمله بازیکنانی هستند که ۱۰۰ بازی ملی را در کارنامه دارند، اما «ویتالیس آستافیو» از لتونی با ۱۶۷ بازی ملی رکورددار اروپا است. این بازیکن ماه گذشته از فوتبال خداحافظی کرد.