داوری‌های جنجالی درلیگ برتر

گروه ورزش- بازی‌های فوتبال لیگ برتر کشورمان درحالی برگزار می‌شود که امسال نیز به مانند سال‌های گذشته تیم‌های حاضر در این لیگ همگی به نحوه قضاوت داوران در مسابقات اعتراض داشته‌اند. موضوعی که سال‌های قبل هم از سوی این تیم‌ها شنیده می‌شد. در این حال بسیاری براین باورند که ریشه اصلی این قضاوت‌های پرایراد و اشتباه از جانب کمیته داوران فدراسیون فوتبال است. کمیته‌ای که ریاست آن را مسعود عنایت برعهده دارد. نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی‌گفت: با توجه به عملکرد ضعیف سعید بخشی زاده داور دیدار روز جمعه تیم‌های استقلال تهران و شاهین بوشهر، رییس کمیته داوران و داور این دیدار باید برکنار و از ادامه کار محروم شوند. حجت الاسلام سید محمد مهدی پورفاطمی‌گفت: تیم شاهین بوشهر در بازی خود در مقابل تیم استقلال تهران از داوری ناعادلانه شکست خورد. وی با بیان اینکه حق تیم پر طرفدار شاهین بوشهر در این دیدار ضایع شده است، تصریح کرد: پنالتی‌هایی که در این بازی به سود استقلال گرفته شد، اصلا پنالتی نبود و این در حالی است که داور مسابقه یک صحنه پنالتی مسلم را برای تیم شاهین بوشهر نگرفت.

پورفاطمی‌بیان کرد: رییس کمیته داوران توجهی به نظر کارشناسان داوری نمی‌کند. وی با بیان اینکه مردم شریف استان بوشهر مراتب گلایه و نارضایتی خود را از نحوه داوری این بازی اعلام کرده‌اند گفت: از رییس‌جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی می‌خواهیم نظارت کامل و جدی بر کار فدراسیون فوتبال و کمیته داوران داشته باشند.

غیاثی: من به جای عنایت عذرخواهی می‌کنم

رییس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: داور بازی، نتیجه دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و شاهین بوشهر را تغییر داد. رضا غیاثی افزود: متاسفانه «سعید بخشی‌زاده»، قضاوت پر اشتباهی را به نمایش گذاشت تا شاهین بوشهر تن به شکست دیگری در لیگ برتر بدهد. وی درباره پنالتی‌های تیم استقلال تهران گفت: در پنالتی اول هیچ خطایی بر روی امید روانخواه انجام نشد و داور نباید یک ضربه پنالتی را به سود آبی‌پوشان می‌گرفت. همچنین در صحنه‌ای که مدافع استقلال با پا به صورت مهاجم شاهین بوشهر زد، داور باید نقطه پنالتی را به سود شاهین نشان می‌داد، اما از گرفتن این پنالتی چشم‌پوشی کرد. این پیشکسوت داوری با بیان اینکه داور در صحنه پنالتی دوم تیم استقلال دچار اشتباه شد، گفت: خطا بر روی فرهاد مجیدی، خارج از محوطه جریمه انجام شد و نباید پنالتی دیگری به سود آبی پوشان گرفته می‌شد. کارشناس برجسته داوری کشورمان با ذکر اینکه بهتر است وارد بحث داوری نشویم، افزود: دلیل این امر این است که عنایت شهامت عذرخواهی ندارد و من به جای ایشان از مردم بوشهر و تیم شاهین عذرخواهی می‌کنم.