کمیته ملی المپیک هیچ کاره است!

رییس سازمان تربیت بدنی گفت: من مسوولیت نتایج ایران در بازی‌های آسیایی گوانگجو را بر عهده می‌گیرم. به گزارش خبرگزاری ایسنا، علی سعیدلو در حاشیه همایش مدیران ستادی سازمان و روسای فدراسیون‌های ورزشی در جمع خبرنگاران گفت: تا بازی‌های آسیایی گوانگجو یک ماه زمان باقی مانده است. فرصت کمی است. سوالاتی وجود دارد که هفته آینده در حضور خبرنگاران در گزارشی از کارهایی که شده، روند اردوهای آماده‌سازی، پیش‌بینی مدال و اطلاعاتی از ورزشکاران اعزامی را اعلام خواهم کرد. سازمان تربیت بدنی مسوولیت‌ را برعهده دارد. یقین دارم روزهای خوشی پیش روست. همه سختی‌هایی که وجود داشته باشد مسوولیتش با من است. نگران اطراف نباشید. من از طرف سازمان تربیت بدنی مسوول اصلی هستم و می‌گویم همه چیز در حد اعلا انجام شده و صددرصد همه نتایج را برعهده می‌گیرم.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا شما در جریان اظهارنظرهای اخیر عماد احمدیان، مشاور مالی کمیته ملی المپیک در انتقاد از افشین قطبی و غلامحسین پیروانی هستید، تصریح کرد: من این شخص را نمی‌شناسم،‌ نه او را دیدم و نه چیزی در این باره شنیده‌ام. نگران نباشید مسولیت تیم امید با من است، کمیته هیچ کاره است. کمیته باید حمایت و پشتیبانی کند. کمیته باید بلیت بخرد.

در این حین یکی از خبرنگاران گفت افشارزاده سه شنبه اعلام کرده است این شخص نباید چنین مسائلی را مطرح می‌کرده و کمیته از تیم امید حمایت می‌کند، ادامه داد: اینها همه اظهارنظر است. افشارزاده هم گفته پس من نباید چیزی بگویم. کمیته نباید درباره محتوای فنی صحبت کند. شکست و پیروزی همیشه در ورزش وجود دارد. من واقعا چنین مساله‌ای را نشنیدم ولی تخریب کار درستی نیست. آن شخص مقصر نیست. کسی که او را می‌برد و به عنوان سخنگو از او سوال می‌کند مقصر است. چرا مسوولان اصلی را نمی‌آورند و از آنها سوال نمی‌پرسند.

وی در خصوص شکایت فدراسیون فوتبال از داریوش مصطفوی و اینکه آیا از اقدام فدراسیون فوتبال حمایت می‌کند، اظهار کرد: من در این باره یک چیزی شنیده‌ام ولی شخصا وارد نشدم فدراسیون‌ها مستقل هستند و بخش حقوقی دارند. من از کارهای قانونی حمایت می‌کنم. در این باره دخالتی نکردم تا خودشان پیگیری کنند. اگر فدراسیون حمایت خواست سازمان تربیت بدنی حمایتش می‌کند.

رییس سازمان تربیت بدنی درباره دیدار دربی ۶۹ به خبرنگاران گفت: نگرش جدید به ورزش باید ادامه پیدا کند. ما بازی‌های خوب دیگری برای تیم ملی در پیش داریم. لیگ هم در تقویت تیم ملی و انگیزه مردم برای ورزش نقش دارد. همه بازی‌ها در لیگ خوب هستند و سه امتیاز دارند. یک تیم ۱۷ بازی در نیم فصل انجام می‌دهد که همه امتیاز دارند. دربی هم بازی خوبی است. سال گذشته نزدیک به بازی دربی بود که گفتند از گذشته همیشه بازی‌ها به تساوی می‌انجامیده است. مردم نگران بودند که شاید این تساوی‌ها از قبل طراحی شده باشد. رسم جوانمردی در این است که حس رقابتی بیشتر باشد و تیم‌ها هنرنمایی کنند. من خودم نظارت و پیگیری می‌کنم تا هر دو تیم با کمال و قدرت و ظرفیت تلاش کنند. استقلال و پرسپولیس مال ما و مال ملت هستند. هر کس که ببرد ما خوشحال می‌شویم. ما می‌خواهیم بازی برد داشته باشد. دربی داور ایرانی دارد، ما هم یک روز بیادماندنی، خوب و پرگل می‌خواهیم. وی در پاسخ به این پرسش که شما مدت‌ها است که اعلام می‌کنید به زودی هیات مدیره استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود پس چرا این اتفاق نمی‌افتد، تصریح کرد: من یک سوال از خبرنگاران دارم، برای شما این مهم است که استقلال و پرسپولیس با سازماندهی خوب پیشرفت کنند یا اعلام دو، سه اسم؟

وی در پاسخ به اظهارات خبرنگاری که پرسید هنوز هم معتقدید که روسای فدراسیون‌ها نباید مصاحبه کنند، اظهار کرد: من نگفتم مصاحبه نکنید، بلکه گفتم اطلاع‌رسانی را به سریع‌ترین شکل انجام دهید و از مصاحبه بی مورد که خبری در آن نیست بپرهیزید. رییس فدراسیون کارش ورزشی است و باید هر هفته ۱۰ روز یا یک ماه یکبار مصاحبه کند. شما خبرنگاران هم که همه جا هستید و ۱۶ سوال می‌پرسید. من هم گفتم که خیلی مصاحبه نکنید. البته خبرنگاران زحمات زیادی می‌کشند و هدف ما این بود که روسا مصاحبه‌های منسجمی انجام دهند.