گوشی موبایل و ساعت طلا در میان زباله‌ها

به محض شنیده شدن صدای سوت پایان بازی سه‌شنبه شب، تیم‌های دیگری آماده حضور در میدان بودند. آنها ستارگان بزرگ یا قهرمانان ملی نبودند، بلکه خدمتکاران بی‌نام و نشانی بودند که قصد داشتند استادیوم را برای بازی بزرگ بین امارات و شیلی آماده کنند. گروهی ۴۰ نفره از کارگران نظافت‌چی تا پاسی از شب کار می‌کردند تا چیزی در حدود هشت و نیم تن زباله‌های ریخته شده توسط بیش از ۲۰۰۰۰ هواداری که شاهد پیروزی ۳-۰ برزیل بر ایران بودند، را جمع‌آوری و نظافت کنند. علاوه بر این گروه، دسته ۴۰ نفره دیگری هم در طول مسابقه در استادیوم زاید اسپورت سیتی تلاش می‌کردند تا از حجم و زمان کار بعد از بازی کاسته شود.

«دارنر کارتر» مدیر خدمات نظافت ورزشگاه گفت: «هزینه‌های نظافت استادیوم تقریبا معادل هزینه‌های تامین امنیت بازی می‌باشد و برگزاری بازی‌هایی در این سطح، مخارج بسیار سنگینی را به دنبال دارند.» چهار کانتینر و دو کامیون برای حمل ۷۵۰۰۰ لیوان کاغذی یکبار مصرف، ۵۰۰۰۰ پاکت و ۵۰۰۰ ظرف ذرت در نظر گرفته شده است.

دو گروه ۴۰ نفره هم در طول برگزاری مسابقه و هم پس از اتمام بازی وظیفه تمیز کردن ورزشگاه را بر عهده داشتند، و برای نظافت محوطه‌ای به مساحت ۲/۱ میلیون متر مربع واقعا زحمات بسیار زیادی را متحمل شدند. تماشاگران حاضر در استادیوم فقط زباله نریخته بودند، بلکه هر چیزی از گوشی موبایل گرفته تا ساعت طلا، و از لباس تا جواهرآلات را جا گذاشته بودند.

«یان کمپبل»، مدیر خدمات نظافت ورزشگاه، گفت: «ما همیشه شب بازی ورزشگاه را نظافت می‌کنیم، زیرا اگر باد بوزد، ممکن است به چمن زمین آسیب برساند.» علاوه بر زمین مسابقه و سکوهای تماشاگران، امور خدماتی و نظافتی در تمام نقاط استادیوم نظیر پارکینگ ماشین‌ها، استودیوهای تلویزیون، جایگاه ویژه شخصیت‌های مملکتی، جایگاه ویژه میهمانان و حتی در رختکن تیم‌ها انجام می‌شود.