ده شاگرد «فان خال» در نیمه نهایی جام‌جهانی
کتابچه طلایی لوئیس فان خال‌، در سه تیم از چهار تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی جام‌جهانی، نفوذ داشته است. سرمربی کنونی باشگاه بایرن‌مونیخ تاثیر مستقیمی‌در پرونده ورزشی برخی از بازیکنانی که در مرحله نیمه نهایی جام جهانی حاضرند داشته است؛ بازیکنانی که روزگاری زیرنظر این مربی هلندی کار کرده‌اند، چه آنهایی که پیراهن تیم باواریایی را برتن داشته‌اند و چه آنهایی که در تیم‌های دیگری زیر نظر فان خال نکاتی را آموخته‌اند. فان خال تجربه مربیگری در کشورهای آلمان، هلند و اسپانیا را در کارنامه‌اش می‌بیند و تعدادی از بازیکنان مشهور کنونی دنیای فوتبال، جزو کشف‌های این مربی بزرگ هستند.

این فان خال بود که چابی و پویول را (در اولین فاز حضورش در رختکن بارسا در طول سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰) به دنیای فوتبال معرفی کرد و در سال ۲۰۰۲ نیز ‌اندرس اینیستا را به تیم اصلی بارسلونا آورد.
مسوولیت او روی نیمکت مربیگری یا دفتر تیم‌ها، باعث معرفی بازیکنانی مثل اسنایدر و دی یانگ شد و فان خال در سمت مدیریتی در باشگاه آ. زد آلکمار، ماتیسن را به دنیای فوتبال آورد. باید این مربی هلندی را کاشف استعدادهای واقعی بازیکنی مثل مولر یا متحول شدن بازیکنی مثل شواین‌اشتایگر دانست.
و اما شاگردان فان خال در مرحله نیمه نهایی جام جهانی؛
باستین شواین‌اشتایگر (آلمان)
انتقال از جناحین به مرکز میدان
شواین‌اشتایگر همواره در جناحین زمین به بازی گرفته می‌شد، ولی فان خال در رقابت‌های فصل گذشته بوندس لیگا، او را به عنوان محور تیمش به بازی گرفت و درخشش شواین به مراتب بیش از قبل شد. بدین ترتیب لو نیز تصمیم گرفت تا این بازیکن را در این جناح به کار بگیرد
مولر( آلمان)
کشف این پدیده جوان
تنها ۲۰ ماه پیش، مولر در تیم بایرن مونیخ توپ می‌زد. او که ۲۱ سال بیشتر ندارد، دو فصل پیش به تیم اصلی بایرن آمد، ولی این فان خان بود که او را شکوفا کرد. او مبدل به ستاره بی‌چون و چرای بایرن و تیم ملی آلمان شده است.
فان بومل (هلند)
بازوبند را حفظ کرد
سه سال پس از جدایی از بارسا و پیوستن به بایرن مونیخ، همچنان برسر حضور این ستاره هلندی در ترکیب اصلی و در اختیار داشتن بازوبند کاپیتانی بحث بود. ولی فان خال چنین برخوردی را با او نداشت. فان خال بازوبند را به او داد و حضور او را در ترکیب تیم قطعی کرد
دی یانگ (هلند)
پیشنهاد به کومن
دی یانگ در فصل ۴-۲۰۰۳ بازیکن ذخیره آژاکس بود و نظر مثبت کومن را به خود جلب نکرده بود، ولی فان خال، مدیر ورزشی آژاکس به مربی این تیم توصیه کرد تا به جای آنکه او را در جناحین به کار بگیرد، به مرکز میدان بفرستد و همین جا بود که دی یانگ مبدل به ستاره ای بی چون و چرا شد.
اسنایدر (هلند)
وفادارترین محصول فان خال
اسنایدر یکی از اولین محصولاتی بود که فان خال پس از برعهده گرفتن پست مدیریتی در تیم پایه ای آژاکس در سال 2003 کشف کرد. کومن این بازیکن را به دنیای فوتبال ارائه کرد؛ بازیکنی فوق‌العاده و پرتوان.
روبن (هلند)
ستاره‌ای قابل اعتماد
مصدومیت‌های پی در پی روبن در رئال مادرید مانع از آن نشد که این مربی هلندی از خریداری این ستاره برای بایرن مونیخ راضی شود. او در کنار ریبری توانست مبدل به بازیکن مورد اطمینان فان خال شود و یکی از مهره‌های کلیدی بایرن در مسیر موفقیت بود.
ماتیسن (هلند)
درخشش در آلکمار
یک سال پیش آلکمار این ستاره را خریداری کرد، ولی این فان خال بود که خریداری این ستاره را پیشنهاد داد. او پس از تماشای درخشش این ستاره جوان، به مسوولان آلکمار توصیه کرد تا با پرداخت 6 میلیون یورو این ستاره را از‌ هامبورگ خریداری کنند.
پویول( اسپانیا)
کشف قدیمی‌فان خال
در سال ۱۹۹۹ و زمانی که پویول ۲۱سال داشت، این ستاره به تیم اصلی بارسلونا راه نیافته بود. فان خال به دنبال یک مدافع راست بود و همین جا بود که نام کارلوس پویول را به لیست تیمش اضافه کرد.
چابی ( اسپانیا)
از تیم بی تا بازیکن ثابت
چابی پس از قهرمانی با تیم زیر 20 ساله‌های اسپانیا در نیجریه، از سوی لوئیس فان خال به تیم اصلی بارسلونا فرا خوانده شد. او یک سال در تیم بی بازی کرد، ولی به دلیل مصدومیت گواردیولا، لوئیس او را به تیم اصلی بارسلونا آورده و به عنوان بازیکن ثابت به خدمت گرفت.
اینیستا (اسپانیا)
فداکاری برای درخشش
اینیستا یکی از سه بازیکن کنونی اسپانیا است که به دست فان خال به ترکیب اصلی بارسلونا آورده شد. اینیستا برای آنکه به ترکیب اصلی بارسا بیاید، با فریاد درخواستش را اعلام می‌کرد ولی این مربی هلندی بود که در سال ۲۰۰۲ به خواسته او گوش فراداد.