سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا پس از برتری یک بر صفر برابر پاراگوئه گفت: از مردان خود هرگز راضی نیستم و از این پیروزی ترسیدم. ویسنته دل‌بوسکه تصریح کرد: اسپانیا فوق العاده بهتر از پاراگوئه بازی کرد و بازی زیبا مثل همیشه در دستور کار ما بود.

وی افزود: بازیکنان نباید این گونه برای پیروزی دچار سختی می‌شدند و از اینکه برای بازکردن دروازه پاراگوئه دچار مشکل شده بودیم از دست بازیکنانم دلخورم.

دل بوسکه ادامه داد: صعود به نیمه نهایی حق اسپانیا بود و به آن رسید، اما برای آلمان اگر قرار باشد این‌گونه بازی کنیم یک تیم از قبل شکست خورده‌ایم. در چند روز باقی مانده تا آن بازی بزرگ باید همه چیز را تحت کنترل داشته باشیم. از بازی مردانم راضی نیستم و باید به شدت مراقب آلمان باشیم.

از سوی دیگر سسک فابرگاس پس از پیروزی اسپانیا مقابل پاراگوئه دچار مصدومیت از ناحیه شانه راست شد. او در جنجال پس از پنالتی از دست رفته ژابی آلونسو با خوستو ویار برخورد کرد و مصدوم شد.

این هافبک اسپانیا و کاپیتان آرسنال به زودی معاینه می‌شود تا شدت مصدومیت او مشخص شود. او در حالی زمین را ترک کرد که دست راستش بی‌حرکت بود و او به وضوح درد می‌کشید. فابرگاس گفت: «خیلی درد می‌کند و امیدوارم مساله‌ای جدی نباشد و بتوانم مقابل آلمان بازی کنم. این دیدار را با هیچ چیز در دنیا عوض نمی‌کنم.»

دیگر مصدوم اسپانیا سرخیو راموس است که در دقایق تلف‌شده دیدار لگدی به صورتش برخورد کرد. او توانست بازی کند، اما پس از سوت پایان مجبور شدند دو بخیه روی صورت او بزنند. او گفت: «ضربه بسیار سختی بود و کمی ترسیدم، چون فکر کردم بینی‌ام شکسته است. خدا را شکر که چیز خاصی نبود.»

کارلس پویول هم که در نیمه دوم تعویض شد، ضربه سختی به سرش برخورد کرد که باعث شد چند ثانیه دیدش را از دست بدهد. البته کادر پزشکی اسپانیا اعلام کرد پویول مصدوم نشده است.