لیگا آبی و اناری شد

نیم ساعت قبل از پایان روز آخر لیگ اسپانیا‌، زمانی که لیو مسی روی پاس توره با یک بغل پای ساده دروازه وایادولید را فرو ریخت دیگر مشخص بود که تقلای شاگردان پیگرینی در خانه مالاگا بی‌نتیجه خواهد بود. بارسا در غیاب چابی‌، در ۶۱ دقیقه ۳ بار دروازه حریف ته جدولی خود را فرو ریخت و قهرمانی خود را با ۹۹ امتیاز قطعی کرد. پیش از مسی‌، پدرو گل اول را با پای مدافع حریف و گل دوم را با پاسی از مسی و ضربه‌ای از گوشه محوطه جریمه به ثمر رسانده

بود.

پدرو که پدیده ‌این فصل پپ گواردیولا بود به همراه یحیی توره که به جای چابی بازی می‌کرد‌، با نمایش خوب خود‌، بهترین‌های روز پایانی بودند.

توره با آن قامت بلند دو پاس گل به مسی داد و گل اول را نیز پایه گذاشت تا برد ۴-۰ روزی به یادماندنی را برای بارسایی‌ها رقم بزند. روزی که با هجوم صدهزارنفری هواداران آبی - اناری در نوکمپ نمی‌توانست با نتیجه‌ای غیر از برد به پایان برسد.

بارسا با ترکیب والدس - آبیدال‌، پویول‌، پیکه‌، آلوس - توره‌، کیتا‌، بوسکتس - بویان‌، پدرو و مسی به میدان آمد و نوزدهمین برد خانگی را کسب کرد. در عین حال لیونل مسی هم با دو گل شماره ۳۳ و ۳۴ عنوان پی چی چی را از آن خود نمود. او با‌ این رکورد احتمالا کفش طلای اروپا را هم فتح می‌کند تا سالی یگانه داشته باشد. سالی که اگر ژوزه مورینیو در اواخر آن سبز نمی‌شد، مثل پارسال خوش تر به پایان می‌رسید.

و اما رئال...

سال رئالی‌ها بدون جام به پایان رسید‌، گرچه اگر هر تیم دیگری جز بارسا با آنها به رقابت می‌پرداخت احتمالا مغلوب می‌شد. برای رئالی‌ها که حالا به امید حضور مورینیو در مادرید هستند تا پایان دوران بارسا را رقم بزنند در بازی آخر کاسیاس‌، البیول‌، گارای، مارسلو‌، راموس‌، ژابی آلونسو‌، گرانرو، گاگو‌، فن درفارت‌، رونالدو، گرانرو و‌ایگواین بازی کردند.

در بازی‌این تیم مقابل مالاگا ابتدا دودا (۹)برای حریف گل زد و سپس فن درفارت با گلی زیبا در دقیقه (۴۸) بازی را به تساوی کشاند. رئال با‌ این نتیجه نتوانست به رکورد مثبت خود ادامه دهد و لیگ را با ۹۶ امتیاز تمام کرد. آنها در‌این فصل دستاوردی نداشتند و‌این نکته‌‌ای است که سرمربی ‌این تیم را به سمت در خروجی هدایت خواهد کرد.