بازگشت به جاده آسیا

هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا

گل‌ها: ابراهیم توره(۷۳)، محسن بنگر(۷۵) برای سپاهان

ورزشگاه فولادشهر اصفهان، تماشاگر ۸هزار نفر

داور: عبدالله محمد

اخطار: بنگر، عقیلی(ذوب آهن)، سینوف(پاختاکور)

سپاهان: سیدمهدی رحمتی، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، مهدی کریمیان (۶۶مهدی جعفرپور)، احسان حاج‌صفی، شاهین خیر‌ی، محرم نویدکیا (۴۶فرزاد حاتمی)، احمد جشمیدیان، عمادرضا، هادی عقیلی، ابراهیم توره

سرمربی: امیرقلعه‌نویی

شرح بازی: در شرایطی که امید طرفداران سپاهان رو به کاهش می‌گذاشت و به نظر بازی این تیم مقابل پاختاکور سرنوشتی مشابه مسابقات قبلی پیدا می‌کرد، سهل‌انگاری مدافعان پاختاکور در دفع توپ و اهدای یک کرنر به سپاهان همه چیز را عوض کرد. در این لحظه و در شرایطی که بازی متعادل دنبال می‌شد، توره با ضربه سری هوشمندانه در محوطه شش قدم گل برتری سپاهان را به ثمر رساند و لحظاتی بعد نیز بنگر در زاویه مخالف گل دوم را روی یک کرنر دیگر به ثمر رساند. گلی که باعث شد امیر قلعه‌نویی که مثل همیشه کنار زمین در حال داد و فریاد بود از خوشحالی به آسمان بپرد. این اولین برد آسیایی سرمربی سابق تیم ملی و استقلال است که بالاخره نوار ناکامی‌های او را در مسابقات برون‌مرزی برید و زردها را از انتهای جدول این گروه جدا کرد. البته سپاهان در این بازی نمایش با کیفیتی نداشت، اما در نهایت مهم‌ترین چیز در یک تورنمنت نتیجه‌گیری است. سپاهان که در مسابقه بعدی به دیدار الشباب خواهد رفت با تغییراتی که در نیمه دوم داشت و با استفاده از سه مهاجم ۵ امتیازی شد تا مسابقات این گروه با حساسیت بیشتری به هفته پنجم برسد.

نکته مهم برای سپاهانی‌ها به جز کسب اولین برد آسیایی گلزنی ابراهیم توره بود که او هم ناکامی‌های خود را به فراموشی سپرد. توره که بعد از گل سبکبال‌تر به بازی می‌پرداخت در مسابقات بعدی نیز بسیار به کار سپاهان خواهد آمد. در این بازی پاختاکور قبل از دریافت گل هوشمندانه و حسابگرانه بازی کرد و نشان داد باید تا روز آخر روی این تیم حساب کرد.

شرح گل:

۱ـ صفر(سپاهان): سانتر احسان حاج‌صفی با ضربه سر هادی عقیلی مهیای ضربه سر ابراهیم توره شد و او با یک تک ضربه حساب کار را یک بر صفر کرد.

۲ـ صفر(سپاهان): سانتر احسان حاج‌صفی با ضربه سر محکم محسن بنگر گل دوم بازی را رقم زد.

اتفاق ویژه: تعویض محرم نویدکیا و جانشینی حاتمی به جای این ستاره سپاهان تصمیم عجیبی به نظر می‌رسید، اما این یک تغییر درست از سوی امیرقلعه‌نویی بود که در نهایت به نتیجه هم منتج شد.

بهترین بازیکن: شاید احسان حاج‌صفی، شاید هادی عقیلی و شاید ابراهیم توره که گل اول روی همکاریشان به ثمر رسید. احمد جمشیدیان هم در میانه میدان تحرک ویژه‌ای داشت و البته باید از فرزادحاتمی هم نام برد که در نیمه دوم جانشین نویدکیا شد و شجاعانه بازی کرد.