اجباردستگاه‌های اجرایی به اختصاص یک درصد به ورزش

مجلس با اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به امر تربیت بدنی و ورزش موافقت کرد. نمایندگان مجلس در ادامه‌ بررسی بودجه سال ۱۳۸۹ کل کشور در جلسه علنی صبح روز پنج‌شنبه، مصوب کردند که به منظور توسعه ورزش همگانی، ورزش قهرمانی و توسعه‌ زیرساخت‌های ورزشی دستگاه‌های اجرایی مکلفند یک درصد از اعتبارات خود را در امر تربیت بدنی و ورزش هزینه کنند. حذف کهکشانی‌های رئال و میلانی‌ها

تیم‌های‌ رئال مادرید و میلان باقبول شکست مقابل حریفان خود از رسیدن به دور بعد لیگ قهرمانان اروپا، بازماندند. در دومین شب از دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب، منچستریونایتد موفق شد با نتیجه ۴ بر صفر برابر آ.ث میلان به برتری دست پیدا کند.

گل‌های تیم انگلیسی را وین رونی ۱۳ و ۴۶، پارک ۵۹ و فلچر ۸۸ وارد دروازه روسونری کردند تا منچستر با کسب برتری در دو دیدار رفت و برگشت به مرحله بعد صعود کند.

در دیگر دیدار المپیک لیون در سانتیاگو برنابئو به تساوی یک بر یک برابر مادرید دست یافت و با توجه به پیروزی یک بر صفر در بازی رفت به مرحله بعدی صعود کرد و رئال با همه نامدارانش حذف شد.

فولاد ماهان فینالیست شد

تیم فوتسال فولاد ماهان اصفهان با غلبه بر پورت آتوریتی تایلند به فینال جام باشگاه‌های آسیا راه یافت. تیم فولاد ماهان که با برتری در ۳ بازی گذشته خود با اقتدار به مرحله نیمه نهایی رسیده بود، عصر پنجشنبه در اصفهان به مصاف نماینده تایلند رفت و با نتیجه ۵ بر ۲ به برتری دست یافت تا با کسب چهارمین پیروزی پیاپی به فینال مسابقات برسد. با این نتیجه فولاد به فینال مسابقات راه یافت و در این مرحله باید مقابل السد قطر قرار بگیرد.

پاکستان به دنبال مربیان ایرانی

فدراسیون فوتبال پاکستان با اخراج جورج کاتان مربی اهل اتریش به دنبال استخدام یک مربی آسیایی‌ است. تیم ملی این کشور در صعود چلنج کاپ و در مسابقات قهرمانی فوتبال فدراسیون‌های جنوب آسیا نیز شکست‌های سنگینی خورد. پاکستان تنها دو مربی با مدرک A آسیا در اختیار دارد و در سال‌های گذشته قصد استخدام مجید جلالی و هومن افاضلی را داشته است که پاسخ هر دو به پیشنهاد پاکستان منفی بوده است. حال با تاکید مقامات پاکستانی شانس جدیدی برای لژیونر شدن یک مربی ایرانی دیگر وجود دارد.