انفجار بغض آبی‌ها؛ گلزنی کیا

تیم فوتبال استقلال با نتیجه پر گل ۱۳ بر صفر ذرت‌کاران پارس آباد را شکست داد و حریف استیل‌آذین در مرحله یک هشتم شد. این دیدار از ساعت ۱۷ دوشنبه در ورزشگاه آزادی و در حضور حدود هزار تماشاگر آغاز شد. سید مهدی سید صالحی در دقایق ۶، ۸، ۲۱ و ۲۴، سیاوش اکبرپور در دقیقه ۱۲ و ۹۱ و آرش برهانی در دقایق ۲۶(پنالتی)، ۳۲ و ۸۲، میلاد نوری در دقیقه ۵۸ و ۹۳،‌ هادی شکوری در دقیقه ۶۰ و رینالدو در دقیقه ۷۱ (پنالتی) برای استقلال گلزنی کردند تا این تیم با برتری دو رقمی ۱۳ بر صفر در این دیدار حریف استیل‌آذین در مرحله یک هشتم نهایی شود. مهرشاد مومنی در دقیقه ۸۵ یک ضربه پنالتی را برای استقلال از دست داد.

محمد رضا اکبریان داور مسابقه به آرش برهانی، مهدی امیر آبادی و سیدمهدی سید صالحی از استقلال و برات اصغری و بهنام سولت از ذرت‌ کاران کارت زرد نشان داد. ذرت کاران یک تیم آماتور است که برای صعود به لیگ دسته سه کشور تلاش می‌کند و هم اکنون در لیگ اردبیل حضور دارد. این تیم برای رسیدن به این مرحله تیم برق تبریز را ۴ بر صفر شکست داده بود.

استقلال که هفته گذشته شهرآورد تهران را به پرسپولیس واگذار کرده بود با این پیروزی ضمن فراموشی شکست در شهرآورد، حریف استیل آذین در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور خواهد بود.

پای کیا به گل باز شد

اما استیل‌آذین هم از ساعت ۱۴:۳۰ دوشنبه در ورزشگاه اکباتان با حضور حدود ۲۰۰ هوادار به مصاف تیم سپاهان نوین اصفهان رفت و توانست با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شود و به مرحله بعدی رقابت‌ها راه یابد. مهدی مهدوی‌کیا در دقیقه ۲۷ و محمد غلامی در دقیقه ۳۰ گل‌های استیل‌آذین را به ثمر رساندند. قضاوت این دیدار بر عهده جمشید دانش‌مهر بود. وی به حسین کعبی و حمیدرضا شرفی از استیل‌آذین و وفا هخامنشی از سپاهان نوین کارت زرد نشان داد.

ادامه باخت‌های سایپا

در حساس ترین دیدار که بین دو تیم لیگ برتری سایپا و ذوب آهن در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شد، حریف اصفهانی شکست ۳ بر یک را به میزبان خود تحمیل کرد و به مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات جام حذفی راه یافت. این دیدار از مرحله یک سی و دوم نهایی جام حذفی برگزار شد.

در روزی که تیم ملوان بندرانزلی پیروزی ۲ بر یک را در مصاف با سپیدرود رشت جشن گرفت و فاتح دربی گیلان شد، تیم صبای قم نیز با یک گل از سد فولاد نوین اهواز گذشت تا جمع تیم‌های لیگ برتری در مرحله یک هشتم نهایی کامل‌تر شود.

پیکان قزوین یک - پتروشیمی تبریز یک (در ضربات پنالتی پتروشیمی ۴ بر ۲ پیروز شد)

ملوان بندرانزلی ۲ - سپیدرود رشت یک

گل: مهرداد اولادی (۱۶ و ۷۸) برای ملوان و میلاد گوهری نیا (۹۰) برای سپیدرود

فولادنوین اهواز صفر - صبای قم یک

گل: محسن بیاتی نیا (۵۲)

شاهین پارس جنوبی ۳ - مس سرچشمه یک

گل‌ها: ایوان پتروویچ (۱۰) برای شاهین و پاشا خلیلی (۱۷) برای مس سرچشمه

اخراج: خسرو رشیدی (۳۵ - مس سرچشمه)