نادال و فدرر در نیمه نهایی تنیس دوحه

راجر فدرر و رافائل نادال به دور نیمه نهایی رقابت‌های تنیس دوحه قطر راه یافتند. نادال اسپانیایی سال ۲۰۱۰ را در حالی آغاز کرده است که در رقابت‌هایش بدون از دست دادن حتی یک ست به پیش می‌رود. او همانند رقیب سوئیسی‌اش به جمع چهار تنیس‌باز رقابت‌های یک میلیون دلاری قطر راه یافت. مرد شماره دو حال حاضر تنیس دنیا برابر «استیو دارکیس» تنها ۳۵ دقیقه در میدان حاضر بود و در حالی که ست نخست را شش بر یک به سود خود به پایان برده بود، در ست دوم به دلیل کناره‌گیری حریف بلژیکی‌اش برنده اعلام شد. فدرر هم در یک چهارم نهایی دو بر یک ارنست گولبیس را برد و پس از ۱۰۷ دقیقه مبارزه راهی دور بعد شد. او در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ در دوحه به قهرمانی رسیده است.

آیت‌الله حائری شیرازی عضو هیات رییسه فدراسیون تیراندازی شد

آیت‌الله محمدصادق حائری شیرازی، عضو خبرگان رهبری، در بازدید از فدراسیون تیراندازی جمهوری اسلامی ایران، پیشنهاد عضویت در هیات‌ رییسه این فدراسیون را پذیرفت. آیت‌الله حائری شیرازی روز پنج‌شنبه ضمن بازدید از مجموعه تیراندازی آزادی و شرکت در برنامه مسابقه تیراندازی، از نزدیک با برنامه‌ها و اقدامات و امکانات ورزش تیراندازی کشور آشنا شد. سیدمهدی هاشمی، رییس فدراسیون تیراندازی در این باره گفت: پس از پیشنهاد فدراسیون، آیت‌الله محمدصادق حائری شیرازی موافقت خود را برای حضور در هیات رییسه اعلام کردند. ایشان رشته تیراندازی را از نزدیک دنبال می‌کردند و خرسندیم که برای نخستین بار چنین مقامی به عضویت هیات رییسه فدراسیون تیراندازی درمی‌آید.

مهرام، همچنان در صدر

هفته پنجم از مرحله برگشت مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با پیروزی هر ۵ تیم میزبان در این هفته از رقابت‌ها همراه بود. در چارچوب این هفته از رقابت‌ها، تیم مهرام در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی با ۱۵ اختلاف امتیاز حریف گرگانی خود را شکست داد تا همچنان صدرنشینی خود را در جدول رده‌بندی این رقابت‌ها حفظ کند. در دیگر دیدار مهم این هفته، ذوب‌آهن پاسارگاد شیراز را شکست داد و در رده دوم جدول رده‌بندی باقی ماند. همچنین تیم های پتروشیمی و صبامهر به ترتیب با کسب برتری برابر هیات بسکتبال شهر کرد و توزین الکتریک کاشان جایگاه خود را در رده‌های سوم و چهارم تثبیت کردند. بازیکنان تیم لوله as شیراز هم در پایان دیدار با دانشگاه آزاد جشن پیروزی گرفتند.

بازگشت آلتوک به ایران

«آتو آلتوک»، مربی آلمانی دوچرخه‌سواری بعد از گذشت هفت سال بار دیگر برای مربیگری رکابزنان تیم ملی جاده و پیست(استقامت) به تهران آمد. او که در سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ مربیگری تیم ایران را برعهده داشت و نتایج خوبی هم با تیم ایران در رقابت‌های آسیایی کسب کرده بود، برای مذاکره با فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان ۱۶ دی ماه وارد تهران شد. این مربی آلمانی که در حقیقت متخصص برنامه‌ریزی رشته‌های استقامتی است، چهار سال پیش و بعد از المپیک آتن با فدراسیون دوچرخه‌سواری کشورمان قطع همکاری کرد.