من به اندازه زحمتم پاداش نگرفته‌ام

گروه ورزش- «حسین رضازاده» قهرمان دو دوره المپیک که این روزها به دلیل حضور در تبلیغات یک موسسه املاک مورد انتقادات فراوانی از سوی مسوولان، مردم و رسانه‌ها قرار گرفته است، بالاخره نسبت به این انتقادات واکنش نشان داد.

قوی‌ترین مرد جهان و قهرمان چهار دوره مسابقه‌های جهانی که با «ایسنا» گفت‌وگو کرده معتقد است که در آخرین سال‌های ورزش حرفه‌ای خود به سر می‌برد و حق دارد که برای زندگی آینده‌اش درآمدزایی کند. رضازاده می‌گوید: «من تا چند سال پیش یک آپارتمان هم در تهران نداشتم، درآمد من را با فوتبالیست‌ها مقایسه کنند، من بیشتر باعث افتخار شدم یا آنها؟ من بیشتر زحمت می‌کشم یا آنها؟ در طول روز ده‌ها تن وزنه را بالاسرم می‌برم.»

رضازاده معتقد است که رفتارش طبق قوانین و مقررات ایران بوده و به نظرش این مساله در دنیای ورزش حرفه‌ای خلاف عرف نیست. بزرگ‌ترین قهرمانان جهان سالانه میلیون‌ها دلار از تبلیغات درآمد دارند.

رکوردار دسته فوق‌سنگین جهان و المپیک می‌گوید: «من به اندازه زحمتی که در ورزش ایران کشیده‌ام پاداش دریافت نکرده‌ام، هنوز پاداش قهرمانی در دوحه را نگرفته‌ام.»

رضازاده که به نظر دل پردردی دارد با بیان اینکه «من تاکنون چه‌قدر پاداش گرفته‌ام که نباید از راه تبلیغات درآمدزایی کنم، افزود: چرا با من این‌گونه رفتار می‌شود؟ آنها که ناراحتند من را با نعیم سلیمان‌اوغلو یا جابر سالم مقایسه کنند که هر دوی آنها کشورشان را رها کرده‌اند و برای کشور دیگری افتخار آفریده‌اند. سلیمان‌اوغلو در ترکیه چندین هتل و فروشگاه دارد. جابر سالم پس از کسب نقره بازی‌های دوحه ۲۰۰میلیون تومان دریافت کرد، اما من هنوز ۲۵میلیون تومان پاداشم را نگرفته‌ام.»

بهرام افشارزاده، رییس فدراسیون وزنه‌برداری هم در این رابطه گفت: من از اتفاق‌های اخیر بسیار ناراحت هستم. قبول دارم که شیوه تبلیغات رضازاده مناسب نیست، اما نباید با یک قهرمان ملی این‌گونه رفتار کرد.

وی با بیان این‌که اتفاق‌های اخیر باعث شده تا تمرکز ما برای آماده‌سازی رضازاده بر هم بخورد، ادامه داد: در چند ماه اخیر همه تلاش ما بر این بوده که رضازاده برای کسب مدال المپیک آماده شود، اما این حاشیه‌ها همه تلاش ما را از بین می‌برد. رییس فدراسیون وزنه‌برداری تصریح کرد: ما قبول داریم که رضازاده یک ورزشکار عادی نیست. قبول داریم که او نام مقدس حضرت اباالفضل (ع) را بر سینه دارد و مورد تفقد مقام معظم رهبری است، اما کار او خلاف هیچ‌گونه از موازین اخلاقی و حرفه‌ای ورزشی نیست. من قبول دارم که باید شیوه تبلیغ بهتر باشد، اما نباید این قهرمان را تخریب کنیم. آن شرکت یا شبکه ماهواره‌ای هم تابع قوانین ایران هستند. افشارزاده با بیان این‌که هم‌اکنون که او از ورزش قهرمانی خارج شود، دیگر هیچ کس احوالی از او نمی‌پرسد، خاطرنشان کرد: در این چند سال اخیر کدام‌ یک از مسوولان زندگی او را بررسی کرده‌اند؟ چه کسی از او سراغ گرفته که چه میزان سرمایه دارد؟ اگر او به‌زودی قهرمانی را کنار بگذارد دیگر چه کسی سراغ او می‌آید؟ پس نباید نسبت به این موضوع بر او خرده گرفت. او اکنون به قول رییس فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری پرچم برافراشته وزنه‌برداری در دنیا است.