خبرگزاری فارس - پس از آسیب دیدگی دروازه‌بان اتلتیک بیلبائو مدیریت این باشگاه به نمایندگی از جامعه ورزشی ایالت باسک از فیفا خواست اشد مجازات را برای فوتبال اسپانیا در نظر بگیرد.

رویترز نوشت: مدیر باشگاه اتلتیک بیلبائو در بیانیه تندی علیه فدراسیون فوتبال اسپانیا چنین نوشت: باشگاه رئال بتیس که دو هفته پیش در کنار پادشاه عکس یادگاری گرفت، اکنون پرونده‌ای ضخیم در کمیته انضباطی دارد. آنها را ۲ جلسه محروم کنید یا ۱۲۰ جلسه، چه سودی برای ما دارد؟ در ادامه این بیانیه آمده است: وقتی ایکر کاسیاس در ورزشگاه ما مصدوم شد، همه دیدند که هوادار خاطی اهل باسک نبوده و یک توریست بود؛ اما مسوولیت این حادثه را قبول کردیم و فدراسیون، اتلتیک بیلبائو را به مبلغ ۶۰۰ یورو جریمه کرد که مهم نبود؛ اما اکنون چرا شاهد سکوت فدراسیون هستیم؟ آیا نباید این باشگاه را به شدت جریمه کرد؟

مدیر باشگاه خطاب به مسوولان فیفا گفت: شما نباید از تهدید خود مبنی بر تحریم اسپانیا به خاطر دخالت دولت در فوتبال عقب نشینی می‌کردید و به عقیده ما باید اشد مجازات را برایش در نظر بگیرید.

مسوولان ورزشی باسک نیز در نامه‌هایی جداگانه از فدراسیون فوتبال اسپانیا خواستند باشگاه بتیس را به مجازات برساند و به صورت کنایه آمیز آنها را به ارائه گزارش به فیفا تهدید کردند.