هدف ما حضور تیم زنان در بازی‌های آسیایی است

ایسنا- علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال صبح دوشنبه در جمع تیم ملی فوتبال زنان اعزامی به دور دوم مسابقات جام ملت‌های آسیا حاضر شد و در جریان چگونگی آمادگی آنها برای حضور در این رقابت‌ها قرار گرفت. عکس: ایسنا

در این مراسم که با حضور کلیه ملی‌پوشان اعزامی به این رقابت‌ها و کادرفنی تیم ملی در آکادمی فوتبال برگزار شد، علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال از حضور تیم ملی فوتبال زنان در دور دوم این رقابت‌ها ابراز خوشحالی کرد و خطاب به ملی‌پوشان حاضر در این رقابت‌ها گفت: من در جریان کلیه تلاش‌هایی که طی این دو ماه اخیر در تیم ملی صورت گرفته، بوده‌ام؛ اما، قطعا به آن نظم و شکل مورد نظر در تیم ملی فوتبال زنان نرسیده‌ایم و برای هماهنگی بیشتر به کار جدی‌تری نیازمندیم.

وی ادامه داد: این چیزی از توانمندی و شایستگی شما کم نمی‌کند و آنچه برای ما مهم است هدفی است که برای فوتبال خانم‌ها در مسابقات آسیایی گوانگ‌جو سال ۲۰۱۰ تعیین کرده‌ایم، است.

وی گفت: تیم ملی فوتبال زنان باید به شکلی جدی و قوی در مسابقات سال ۲۰۱۰ گوانگ‌جو حضور یابد. ما در مسابقات آسیایی دوحه قطر نمی‌دانستیم که تیم در چه وضعیتی قرار دارد. در آن زمان به ما پیشنهاد شد که تیم در این رقابت‌ها شرکت کند اما، در نهایت به این نقطه نظر رسیدیم که فعلا زمان اعزام تیم نیست.

رییس فدراسیون فوتبال گفت:

هم اکنون قصد داریم تیم ملی فوتبال زنان با حرکتی خوب و جدی فعالیت‌های خود را ادامه دهد، چرا که این توانمندی در بانوان ما وجود دارد و آنها می‌توانند به نتیجه لازم دست یابند. در تیم ملی فوتسال زنان به عناوین خوبی دست یافتیم و تلاش‌های خوبی نیز در آنجا صورت گرفت. بنابراین این نقطه قوت در تیم ملی فوتبال نیز وجود دارد که بتوانیم عناوین قابل توجهی را کسب کنیم. بی‌تردید باید ضعف‌های موجود پوشش داده شود تا آنها بتوانند به رده‌های بالا صعود کنند. در این زمینه به برنامه مدونی نیاز داریم و از دکتر علیزاده رییس آکادمی ملی فوتبال نیز خواسته‌ایم برنامه ویژه‌ای را برای استعدادیابی در کمپ‌ها برای زنان به صورت ویژه طراحی کند و حرکت خوبی در این زمینه صورت پذیرد.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: کمبودهایی که در بانوان وجود دارد بسیار بیشتر از مردان است و متاسفانه این وضعیت در همه رشته‌های ورزشی به چشم می‌خورد که ما در این زمینه باید به تربیت مربی، ‌داور و بدنساز در بخش‌های مختلف بپردازیم.

وی ابراز امیدواری کرد: ما همانند تیم ملی مردان از تیم ملی زنان حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم تا آنها بتوانند کار خود را به خوبی جلو ببرند. بی‌تردید مسابقات جام ملت‌های آسیا برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است. ما همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا تیم ملی بتواند از جمع چهار تیم گروه خود بالا بیاید و به مرحله بعد صعود کند. ما باید در آسیا نشان دهیم که حرفی برای گفتن داریم و زنان ما چیزی از دیگران کم ندارند و قطعا با برنامه‌ریزی درست می‌توان در آینده روی مدال‌ آنها حساب کرد. چرا که خوشبختانه تیم ملی

زنان دارای انگیزه بسیار بالایی است و این برای ما جای امیدواری بسیاری دارد.

گفتنی است در حالی که قرار بود

علی دایی سرمربی تیم ملی فوتبال مردان به همراه علی کفاشیان در جمع ملی‌پوشان حاضر شود، به دلیل همراهی او با تیم ملی مردان در تست آمادگی جسمانی در این مراسم حضور نیافت و قرار شد در نشست آینده در جمع ملی‌پوشان حضور یابد.