پدیده بسکتبال ایران به آمریکا رفت!

شنبه شب، پرواز تهران به دبی مسافر ویژه‌ای داشت. «ارسلان کاظمی» بازیکن آینده‌دار تیم بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان راهی آمریکا شد. این جوان ۱۷ ساله با رویای حضور در لیگ NBA راهی آمریکا شد!

در حالی ارسلان کاظمی بسکتبالیست ۲ متری تیم ذوب‌آهن اصفهان و عضو تیم ملی جوانان ایران به آمریکا سفر کرده است که باشگاه ذوب‌آهن از سفر این بازیکن اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن می‌گوید که خبر سفر کاظمی به آمریکا را از زبان ارباب‌زاده، سرپرست تیم بسکتبال ذوب‌آهن شنیده است و باشگاه اطلاع چندانی از سفر وی نداشته است.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان با بیان این مطلب که ارسلان با این باشگاه قرارداد پنج ساله دارد، گفت: این بازیکن با توجه به شرایطی که داشت،‌ انتظار داشتیم که در آینده با پیشنهادات گسترده‌ای روبه‌رو شود اما فکرش را هم نمی‌کردیم که بخواهد این چنین و بدون هماهنگی باشگاه راهی آمریکا شود.

سعید آذری اضافه کرد: ارسلان در یکی دو هفته اخیر مصدوم بود و ما دنبال کارهای درمانش بودیم اما بدون هماهنگی ما اقدام به این مسافرت کرد و من دنبال این قضیه هستم که چطور این اتفاق صورت گرفته است.

وی در ادامه به گفته‌های مسوولان تیم اشاره می‌کند و می‌گوید: به من گفته اند که برای حضور در کمپی به آمریکا رفته است تا هم سطح بسکتبالش را ارتقا دهد و هم احتمالا در لیگ حرفه‌ای بازی کند. البته ما خوشحال می‌شویم که چنین بشود اما نه این‌طور که حتی من هم از این سفر خبر نداشته باشم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به قرارداد پنج ساله ارسلان کاظمی و عدم هماهنگی با باشگاه آیا قصد شکایت از او را خواهید داشت، گفت: فعلا هیچ حرفی از شکایت نمی‌توانم بزنم. اولین کاری که می‌کنم، پیگیری ماجراست تا روشن شود چطور این سفر بدون هماهنگی باشگاه صورت گرفته است.

سرمربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن نیز گفت: ارسلان در ایام محرم و تعطیلات، پیش از مسابقات پلی آف از من و باشگاه اجازه گرفت که برای گرفتن ویزای آمریکا راهی امارات بشود. ما هم موافقت کردیم، او به امارات رفت و برگشت. اما نمی‌دانم چه شد که این چنین سریع توانست راهی آمریکا شود و هیچ کس هم بویی نبرد. فکر می‌کنم تمام کارهای این سفر پیش از سفرش به امارات صورت گرفته باشد و از قبل تمام کارها انجام شده باشد، چون سفر به آمریکا به این سادگی‌ها هم نیست.

وی به تعهد پنج ساله کاظمی با باشگاه ذوب‌آهن اشاره کرد و افزود: فکر می‌کنم این بازیکن باید به تعهدش عمل می‌کرد. او با باشگاه قرارداد داشت و بی‌جهت و بی‌دلیل و بدون هماهنگی نباید به این مسافرت می‌رفت.

اوشین ساهاکیان، بازیکن تیم ذوب‌آهن و از دوستان ارسلان کاظمی نیز گفت: ارسلان پیش از سفر به آمریکا، هدفش از رفتن را تنها تحصیل عنوان کرده است و زمانی که برای خداحافظی آمد از قصد ادامه تحصیل در آمریکا خبر داد.

به هر ترتیب، ماجرای سفر ارسلان کاظمی، پدیده بسکتبال ایران و بهترین بسکتبالیست جوان آسیا در سال میلادی گذشته، ‌این روزها به بحث داغ محافل بسکتبالی ایران بدل شده است.

محمد مشحون، رییس فدراسیون بسکتبال نیز به باشگاه ذوب‌آهن اعلام کرده است که از طریق فدراسیون این ماجرا را دنبال خواهد کرد.