اختصاص بودجه 8 میلیاردی به کمیته المپیک

مهر- رییس سازمان تربیت بدنی از اختصاص بودجه ویژه ۸ میلیارد تومانی به کمیته ملی المپیک جهت تدارک مناسب تیم‌های ملی برای حضور قدرتمند در بازی‌های المپیک پکن خبر داد. محمد علی‌آبادی معاون رییس جمهوری و رییس‌سازمان تربیت بدنی ضمن اعلام این خبر افزود: این درحالی است که رییس‌جمهوری قول مساعد داد که چهارده میلیارد تومان دیگر نیز از محل منابعی که در اختیارشان است به ورزش قهرمانی کمک کنند که به این ترتیب بودجه‌ ورزش قهرمانی نیز در سال آینده نسبت به امسال با افزایش خوبی مواجه خواهد بود.

علی آبادی اضافه کرد: اگر ما مدال‌آوری را در ورزش توسعه دهیم، مردم را بسیار خوشحال می‌کند اما نباید طوری رفتار شود که ما مدال کسب کنیم و همواره جایگاهمان در جهان لرزان باشد و تثبیت شده نباشیم. اگر بخواهیم به جایگاه تثبیت شده‌ای در ورزش دست یابیم، باید دامنه‌ جمعیتی ورزش را در بخش‌های مختلف توسعه دهیم و این توسعه نیازمند توسعه‌ فضاهای ورزشی است. معاون رییس‌جمهوری از تشکیل کمیته‌ ورزش‌های پایه و پر مدال (شنا، دوومیدانی، ژیمناستیک، تیراندازی با کمان، تیراندازی با اسلحه، قایقرانی و دوچرخه‌سواری) خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مدال‌آوری رشته‌های ورزشی فوق درمیادین ورزشی مختلف تاثیر مستقیمی در کارنامه‌ عملکرد ورزشی ما دارد ما حمایت ویژه‌ای را از فدراسیون‌های ورزشی فوق به عمل آورده‌ایم و حداقل با برگزاری جلسات ماهانه آنها را کنترل می‌کنیم چرا که در بازی‌های گوانگ‌ جو چین مدال‌آوری آنها نقطه‌ امید ماست.

رییس سازمان تربیت بدنی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: معتقدم ایران باید در ۲۵ رشته‌ ورزشی مدال آور باشد. ما برای همه‌ مسوولان در فدراسیون‌های ورزشی تعیین تکلیف کرده‌ایم که برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ چند مدال باید کسب کنند. البته این قضیه را سال به سال مورد مطالعه و بررسی مجدد قرار می‌دهیم. اگرخواسته‌های ما به اجرا نرسد، بی‌تردید ازهم اکنون می‌دانیم که چه تصمیماتی را در مورد رشته‌های ورزشی مختلف باید اتخاذ کنیم.