رییس هیات بسکتبال اصفهان در فاصله هشت ماه مانده به رقابت‌های المپیک پکن و راهکارهای حضور مقتدرانه تیم ملی ایران در این مسابقات گفت: اگر دل‌مان را به انجام بازی با تیم‌های ضعیف و برد مقابل آنها خوش کنیم قطعا حضور ما به دنیای بسکتبال مدرن تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت. اسدا... شب‌انگیز گفت: حریفان تدارکاتی ما هر چه قوی‌تر باشند بهتر است، قطعا برد مقابل یک تیم ضعیف نمی‌تواند اثرات مثبتی برای ما داشته باشد اما، بر خلاف آن اگر بتوانیم بازی با تیم‌های بزرگ جهان را در دستور کار قرار دهیم، حتی اگر با اختلاف امتیاز هم ببازیم می‌توانیم امیدوار باشیم تا اتفاقاتی شبیه به بازی‌های آسیایی ژاپن برای ما رخ بدهد.

وی با تایید برنامه‌های فدراسیون بسکتبال در راه آماده‌سازی تیم ملی ایران برای شرکت در رقابت‌های المپیک پکن تصریح کرد: فدراسیون بسکتبال ایران و در راس آن محمود مشحون معقول‌ترین و بهترین برنامه‌ها را همواره برای تیم ملی در نظر داشته و آن طور که من مطلع هستم این برنامه‌ریزی‌ها همچنان در حال تدوین و اجراست. قطعا تیم ملی بسکتبال ایران با برگزاری تمرینات منظم و منسجم همراه با انجام دیدارهای تدارکاتی می‌تواند خاطرات روزهای به یاد ماندنی گذشته را زنده کند.

رییس هیات بسکتبال استان اصفهان درایت سرمربی صربستانی تیم ملی ایران را یکی از ارکان کسب موفقیت تیم ایران قلمداد کرد و یادآور شد: «رایکو ترومن» همان طور که زمینه‌های موفقیت تیم ایران را در رقابت‌های قهرانی آسیا فراهم کرد، می‌تواند با شناختی که اکنون بهتر از گذشته نیز است، تیم ملی را به سرمنزل مقصود برساند. او مربی با دانشی است که بی‌تردید می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت‌های آتی برای ما باشد.

شب‌انگیز برگزاری رقابت‌های منظم لیگ برتر را یکی از عوامل داشتن یک تیم ملی مقتدر دانست و گفت: سطح تیم‌های لیگ برتر بسکتبال امسال بسیار به هم نزدیک شده است و این جای بسی خوشحالی دارد، چرا که در نهایت عواید آن شامل حال بازیکنان بسکتبال ایران و در نهایت تیم ملی می‌شود، در عین حال اعتقاد دارم فدراسیون بسکتبال باید حساسیت هرچه بیشتری را نسبت به امور داوری به خصوص داوران جوان داشته باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا اعضای کادر فنی تیم ملی بسکتبال با استفاده از کوچک‌ترین اطلاعات رقبای ایران در رقابت‌های المپیک زمینه‌های موفقیت تیم ایران را در رقابت‌های پیش رو فراهم کنند.