انتقاد غیاثی ازشرایط کمیته داوران

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال که چندی است کمتر در رسانه‌ها حضور پیدا می‌کند از وضعیت موجود حاکم بر کمیته داوران انتقاد کرد. رضا غیاثی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اختلافش با کمیته داوران گفت: اعضای کمیته داوران حقوقی نمی‌گیرند و حق ایاب و ذهاب و حق جلسه هم ندارند. حتی در جلسات کمیته غذایی هم برای اعضا در نظر نمی‌گیرند. در چنین شرایطی افرادی که می‌خواهند عضو کمیته باشند و با وجود مشکلات، کار کنند، انتظار می‌رود حداقل حسن نیت و صداقت داشته باشند. وقتی چنین فضایی احساس نمی‌شود و بعضا حتی خلافش احساس می‌شود، آدم اگر نباشد، یا حرف نزند بهتر است و دوستی‌ها پابرجا می‌ماند. وی ادامه داد: سعی می‌کنم از این پس خودم را خیلی درگیر مسائلی نکنم که نفعی برای جامعه داوری ندارد. خیلی هم مهم نیست که در این کمیته باشم یا نباشم. اگر دنبال پست و مقام بودم، همان‌هایی که تاکنون داشته‌ام برایم کافی است.

غیاثی در ادامه گفت: تا وقتی کفاشیان حکم نکرده است، عضو کمیته داوران هستم و در صورتی که ابلاغی از سوی فدراسیون مبنی بر لغو عضویت من صادر شود، آن را می‌پذیرم.

وی درباره عملکرد داوران فوتبال در طول فصل جاری هم گفت: به عنوان کسی که سال‌ها در تشکیلات داوری مسوولیت داشتم می‌گویم که هیچ سالی جدای از سال‌های دیگر نبوده و همه ساله انتقاد از داوران وجود داشته است اما امسال به نسبت سال‌های قبل اشتباه‌های تاثیرگذار داوران کمتر بوده و داوران خیلی خوب کار کرده‌اند. به هر حال هر جایی که انسان مسوول قضاوت است اشتباه وجود دارد. وی ادامه داد: آن چیزی که امسال خیلی مطرح می‌شود حاشیه‌های داوری است، وگرنه قضاوت‌ها کمتر اشتباه داشته‌اند. دپارتمان داوری روز بعد از بازی‌ها فیلم آنها را بررسی می‌کند و نکات مثبت و منفی کار داوران را با ارسال فیلم به خود آنها تذکر می‌دهد. اما خیلی افراد فضا را بیهوده شلوغ می‌کنند و متاسفانه برخی کارشناسان هم در برنامه‌هایی مثل برنامه ۹۰ حرف‌هایی می‌زنند که همه مردم هم می‌فهمند واقعیت خلاف گفته آنها است.