استقلال به ملوان زخمی رسید

هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در حالی امروز به پایان خواهد رسید که استقلال تحت تاثیر تهدید فیفا مبنی بر کسر شش امتیاز به مصاف ملوانی خواهد رفت که در ورزشگاه خانگی تنها به سه امتیاز این دیدار فکر می‌کند. در مهم‌ترین مسابقه امروز استقلال صدرنشین به مصاف ملوان خواهد رفت و در دیگر بازی هم فولاد خوزستان در کرمان به مصاف مس می‌رود.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در نیم فصل دوم متحول شده‌اند. آنها با بازگشت جباری و همچنین ترمیم نقاط ضعف خود هم زیباتر بازی می‌کنند و هم در گلزنی موفق عمل کرده‌اند. با این حال آنها پیش از دربی باید در یک دیدار حساس و دشوار به مصاف ملوان انزلی بروند. این در حالی است که جواد نکونام و امیرحسین صادقی دو بازیکن دو اخطاره استقلال هستند و حضور آنها مقابل ملوان با احتیاط خواهد بود تا دیدار با پرسپولیس را از دست ندهند. علاوه بر این تیم ملوان بعد از حضورش در جام حذفی و شکست سنگین برابر پرسپولیس وارد بحران شد و از چهار مسابقه فقط دو امتیاز کسب کرده است. شاگردان محمد احمدزاده در دو بازی گذشته خود برابر صبا و فجر شکست خورده‌اند تا سایه شایعه تغییرات بر نیمکت ملوان هم بیفتد.

ملوان در حالی با این شرایط محکوم به شکست استقلال است که در روزهای گذشته خبر احتمال کسر شش امتیاز از باشگاه استقلال هم در رسانه‌ها منتشر شده است و روحیه بازیکنان آبی‌پوش را تحت تاثیر قرار داده است.

باید منتظر ماند و دید آیا امیر قلعه نویی می‌تواند به روند پیروزی‌های استقلال قبل از دربی ادامه بدهد یا اینکه محمد احمدزاده با تدابیر خود ملوان را از بحران خارج می‌کند و به ناکامی‌ها پایان می‌دهد. دیدار رفت این دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود.

فولاد بدون شک با ثبات‌ترین تیم لیگ در این فصل بوده است. این تیم ۱۳ هفته است که شکست نخورده و با آنچه همدلی و هماهنگی بازیکنان این تیم عنوان می‌شود، به رده سوم جدول رسیده است. شاگردان فرکی برای حفظ فاصله خود با صدر جدول نباید از امتیاز مسابقات پیش رو حتی دیدارهای خارج از خانه چشم بپوشند. در مقابل فولاد تیمی بازی می‌کند که هفته گذشته برابر استقلال شکست خورد و فردا در خانه خود چاره‌ای جز پیروزی نخواهد داشت. «لوکا بوناچیچ» برای پایان دادن به فشار نتایجی که بعد از حضورش در مس به دست آورده فقط به پیروزی برابر فولادی فکر می‌کند که قطعا حریف ساده‌ای نخواهد بود. در بازی رفت مس موفق شده بود فولاد را با یک گل در اهواز شکست بدهد.