گروه ورزش - سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان اینکه این تیم برای صعود به جام جهانی همه ابزار لازم و حمایت ۷۰‌میلیون ایرانی را به همراه دارد، گفت: ما ایرانی‌ها آدم‌های بزرگ برای روزهای سخت هستیم و انسان‌های روشن برای روزهای تاریک.

افشین قطبی پس از تمرین عصر روز شنبه تیم ملی گفت: نخستین تمرین ما در فضای خوب و آرامی‌برگزار شد. من از تک تک بازیکنان و نظمی‌که آنان به اردوی تیم ملی آورده‌اند، رضایت دارم. ما تلاش می‌کنیم فضایی نو، تازه و مثبت بر اردوی تیم ملی حاکم کنیم تا بازیکنان با آرامش، خود را برای سه دیدار حساس پیشرو آماده کنند. شما شک نکنید که تیم ملی روز به روز بهتر می‌شود و با حمایت ۷۰‌میلیون ایرانی که این تیم را حمایت می‌کنند نتیجه لازم را برای صعود به جام جهانی کسب خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه خانواده فوتبال باید به هم نزدیک باشند، خاطرنشان کرد: به عقیده من نباید به گذشته نگاه کنیم. ما اگر بخواهیم نتیجه بگیریم باید راه و روش گذشته را فراموش کنیم. برای نتیجه‌گیری بهتر باید نسبت به گذشته کاری بیشتر و بهتر انجام دهیم.قطبی در ادامه به دیدارهای دوستانه تیم ملی اشاره کرد و گفت: روز جمعه یک دیدار دوستانه با تیم امید خواهیم داشت که این بازی در پشت درهای بسته انجام خواهد شد. هفته آینده نیز یک دیدار دوستانه با یکی از تیم‌های عراق و سوریه داریم. تاکید من بر این است که دو بازی دوستانه در تهران داشته باشیم و در بازی آخر دوستانه مان تماشاگران حضوری پررنگ داشته باشند تا تیم ملی با انرژی مثبت و حمایت آنها از تهران به چین بروند.

سرمربی تیم ملی افزود: در اردوی چین یک بازی دوستانه با یکی از تیم‌های باشگاهی این کشور خواهیم داشت و در روز اول ژوئن با تیم ملی چین روبه‌رو خواهیم شد. تیم ملی دو روز قبل از بازی با کره شمالی، پکن را به مقصد پیونگ یانگ ترک می‌کند.وی خاطرنشان کرد: سفر ما به چین، تیم ملی را از حاشیه‌ها دور می‌کند. از آنجایی که در آن فاصله زمانی تیم ملی را خواهیم بست، سفر به چین ما را از حواشی که تیم ملی را تهدید می‌کند در امان می‌دارد. ما می‌توانیم در چین تمرینات خوبی داشته باشیم به‌ویژه اینکه در این کشور زمین چمن مصنوعی خوبی است که می‌تواند ما را برای بازی با کره شمالی در زمین‌های این چنینی آماده کند.سرمربی تیم ملی با اشاره به نقاط ضعف تیم ملی در خطوط دفاع و حمله گفت: سعی کردیم بیشترین بازیکنان را در این دو جناح به تیم ملی دعوت کنیم. تلاش ما بر این است که با تمرینات اختصاصی به این بازیکنان اعتماد به نفس و روحیه بدهیم. باید تلاش کنیم مهاجمان تیم ملی خطرناک‌تر و گلزن‌تر از گذشته باشند و مدافعان نیز کمتر مرتکب اشتباه شوند. شما مطمئن باشید مقابل کره شمالی بهترین تیم ملی ایران را در زمین خواهید دید. تیمی‌که از بازیکنان با شخصیت تشکیل شده است.قطبی در خصوص ملاقات خود با لژیونرهای فوتبال ایران گفت: من بازی اخیر مهدوی‌کیا را دیدم. او یکی از بهترین و آماده‌ترین بازیکنان تیم فرانکفورت بود. با وجود اینکه سه ماه بازی نکرده بود، اما شرایط ایده‌آلی داشت. او انگیزه زیادی برای حضور در تیم ملی دارد. من هم از فرمش راضی هستم. به عقیده من مهدوی کیا می‌تواند مهره‌ای خوب و کمک بزرگی برای تیم ملی باشد.

سرمربی تیم ملی، جواد نکونام و مسعود شجاعی را بهترین بازیکنان اوساسونای اسپانیا خواند و گفت: در نشستی که با این دو بازیکن داشتم آنها را جوانانی با شخصیت و خوب برای تیم ملی ایران دیدم.

وی با اشاره به تماس‌های خود با آندرانیک تیموریان و فریدون زندی گفت: بازیکنانی که در لیگ‌های خارجی بازی می‌کنند سرمایه و ثروت فوتبال ایران هستند و ما باید از این سرمایه‌ها استفاده کنیم. من تمامی‌ این بازیکنان را به اردو دعوت می‌کنم و اگر فرم ایده‌آلی داشتند از آنها در تیم ملی استفاده خواهم کرد.