ادامه سریال استعفاها در فدراسیون کاراته

گروه ورزش- در حالی که صبح روز گذشته مراسم معارفه علیرضا آهی، سرپرست فدراسیون کاراته در محل فدراسیون کاراته برگزار می‌شد، همزمان نایب رییس فدراسیون، دو عضو هیات‌رییسه، رییس کمیته انضباطی و رییس کمیته استیناف این فدراسیون استعفا کردند.

در این مراسم کیومرث‌هاشمی، معاون سازمان تربیت‌بدنی و رییس مرکز توسعه ورزش قهرمانی و حرف‌های محمدحسن عالمی رییس دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی و جمعی از پیشکسوتان و اعضای کمیته فنی حضور داشتند که‌ هاشمی پس از تقدیر از زحمات کتیرایی، با بیان اینکه کاراته پس از فوتبال دومین ورزش پرجمعیت ایران است، بر انجام برنامه‌ریزی و پیشبرد امور بر مبنای همدلی و هماهنگی تاکید کرد. اما محمود رشیدی، نایب‌رییس فدراسیون کاراته در نامه‌ای گلایه‌آمیز خطاب به رییس سازمان تربیت‌بدنی رسما استعفا کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: «آقای علی‌آبادی؛ خبر استعفای ناگهانی بهزاد کتیرایی، یکی از مدیران مجرب و مومنین مدبر و از دلسوزان انقلاب این مرز و بوم که سال‌ها با خدمتگزاری صادقانه خصوصا در عرصه ورزش کشور، خوش درخشیده و تمامی هم‌وغم خود را صرف تحصیل نتایج ارزشمند به صورت اساسی و بنیانی نموده است را با ذکر علت آن شنیدم. اعتقاد و یقین مطلق دارم که سکوت، تنهاترین حرفی است که گاه برای گفتن داریم، اما بر خود واجب دیدم، بنا بر مصالح ورزش کشور که امری است ملی نه شخصی، مصلحت را ذبح و حقیقت را فریاد کنم. در ادامه متن این استعفا آمده است: جناب آقای علی‌آبادی، قانون حاکمیت خرد و عقل است و می‌بایست تمامی تصمیمات در چارچوب قانون باشد و تجاوز از حدود قانون سبب آشفتگی امور می‌گردد. همان قانونی که به موجب آن کتیرایی و کتیرایی‌ها عهده‌دار مسوولیت قانونی کارها می‌شوند، به او و امثال او اجازه تغییرات در چارچوب ضوابط به منظور نیل به اهداف مطمح نظر که همانا اعتلای ورزش کشور و به طور خاص در اینجا فدراسیون کاراته را دارا است. در بخش دیگری از متن استعفای نایب رییس فدراسیون کاراته آمده است: جناب آقای علی‌آبادی! از حضرت عالی که انسانی علیم و فرزانه هستید، سوال می‌کنم که به کدامین گناه کتیرایی و کتیرایی‌ها مجبور به استعفا می‌شوند؟

قاطبه کاراته کاران و پیشکسوتان این فدراسیون معظم این‌گونه عزل و نصب‌ها را فضاحت می‌دانند. جناب آقای مهندس به کرات شنیده می‌شود که یکی از دلایل استعفای کتیرایی عدم موفقیت در مسابقات جهانی ژاپن است. بسیار خوب؛ ولی ‌ای کاش پس از مسابقات ناموفق المپیک، با مشاوران، معاونان، روسای محترم فدراسیون‌ها که به‌رغم تمامی امکانات هیچ نتیجه‌ای را تحصیل نکرده بودند، یک چنین برخوردی صورت می‌گرفت...

اما دو تن از اعضای هیات‌رییسه و رییس و اعضای کمیته‌های انضباطی و استیناف فدراسیون کاراته نیز از سمت خود استعفا کردند. قاضی جعفر صابری ظفرقندی، رییس کمیته انضباطی فدراسیون کاراته و سایر اعضای این کمیته استعفای خود را اعلام کردند. همچنین درخشان نیا، رییس کمیته استیناف فدراسیون کاراته به همراه ابراهیم خانی و ادریسیان به عنوان اعضای این کمیته استعفا کردند. رضا سیف‌الهی، فرمانده اسبق نیروی انتظامی کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین علی شاهرخی، رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز از عضویت در هیات رییسه کاراته استعفا کردند.