جریمه سنگین استقلال و دستگیری 110تماشاگر

اتهام ۱۰نفر از تماشاگران حمل مواد مخدر بود

عکس :تساوی‌های پی‌درپی، صدای اعتراض هواداران فوتبال را درآورده است. اعتراض‌هایی که گهگاه از سوی بازیکنان دو تیم هم صورت می‌‌پذیرد

عکس: فارس گروه ورزش- هر چند سازمان لیگ بعد از دربی تهران هواداران فوتبال در ایران را بهترین تماشاگران ایرانی معرفی کرده، اما اتفاقات بعد از بازی باعث شد تا حدودی این عنوان حالت نمادین به خود بگیرد.

در حالی که روز جمعه به نقل از مسوولین امنیتی گفته شده بود که هیچ تماشاگر دربی دستگیر نشده است. روز گذشته معاون محمود سالارکیا معاون دادستان تهران در امور ضابطان از دستگیری ۱۱۰ تماشاگر متخلف در دربی استقلال و پرسپولیس خبر داد، وی در این باره گفت: در روز بازی ۱۰۰ نفر که با ایجاد درگیری و آتش‌زدن برخی از صندلی‌های داخل استادیوم موجب سلب امنیت شده بودند، دستگیر و به بازپرس مستقر در ورزشگاه آزادی معرفی شدند که به پرونده آن رسیدگی شد.

۱۰نفر دیگر نیز در راستای حمل مواد مخدر در داخل استادیوم دستگیر شدند. پرونده این افراد نیز برای ادامه رسیدگی به دادگاه انقلاب ارسال شد.

از طرفی هواداران تیم استقلال که تا دقیقه ۹۲ از نتیجه بازی راضی بودند و آن را تمام می‌دانستند، بعد از اعلام پنالتی به سود پرسپولیس این بازی را نمایشی نامیدند و با سردادن شعارهایی بر ضد فدراسیون و شکستن صندلی‌های ورزشگاه آزادی اعتراض خود را به این نتیجه اعلام کردند. آنها معتقد بودند خطای هندی که علیزاده انجام داد، از پیش تعیین شده بود تا بازی دو تیم طبق چهار بازی قبلی مساوی شود.

بعد از این اتفاق مجتبی شریفی رییس کمیته انضباطی در این باره گفت: «این مسابقه در مجموع نمره قبولی گرفت، اما توهین هواداران استقلال بدون جریمه نخواهد ماند. هر چند این اعتراض به حدی نبود که بازی این دو تیم را خارج از تهران برگزار کنیم، اما جریمه مالی به طور قطع در نظر گرفته خواهد شد. از مدیران مجموعه آزادی خواسته‌ایم خسارت وارده را تعیین کرده و آن را به ما اعلام کنند تا بر اساس آن باشگاه استقلال موظف به پرداخت جریمه شود.

متاسفانه مسوولان استقلال در مورد توهین هواداران استقلال به بازیکنان پرسپولیس کوتاهی کردند.»

شریفی گفت: «در مورد زارع و حقیقی بازیکنان پرسپولیس تصمیم‌گیری خواهد شد، حتی بدون اینکه آنها را به کمیته انضباطی دعوت کنیم.»

از نکات قابل توجه روز جمعه حضور داور ایرانی بعد از ۱۴ سال در این دیدار بود که به گفته کارشناسان داوری و مربیان هر دو تیم به خوبی توانست از عهده اداره بازی بربیاید.

تساوی متوالی دو تیم پایتخت حتی باعث شد تا سایت AFC نیز به این موضوع بپردازد و تیتر سایه تساوی‌های استقلال و پرسپولیس درازتر شد را برای گزارش این بازی انتخاب کرد. سایت AFC با انتقاد از نیمه اول بازی آن را سرد و کسل کننده نامید، اما از نیمه دوم به عنوان یکی از بهترین بازی‌های این فصل لیگ برتر ایران یاد کرد و علی کریمی را به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب کرد.