ایپنا- معاون حقوقی، پارلمانی و فرهنگی سازمان تربیت بدنی، حضور رییس سازمان تربیت بدنی را در راس کمیته ملی المپیک مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران دانست.

عبدالرضا ساور گفت:‌ کمیته ملی المپیک زیر مجموعه کمیته بین‌المللی المپیک بوده و طبق قوانین IOC این کمیته یک NGO یا یک موسسه غیر دولتی و مردم نهاد است.

وی افزود: قانونی که سازمان بازرسی به آن استناد کرده ممنوعیت داشتن دو شغل مدیریتی است، در صورتی که کمیته ملی المپیک یک نهاد غیر دولتی بوده و مسوولیت‌های این کمیته تنها پوزیشن‌های بین‌المللی است که به دلیل نمای جهانی آن دارای اهمیت می‌باشد.

معاون حقوقی سازمان تربیت بدنی ادامه داد: کمیته ملی المپیک تحت پوشش یک سیستم بین‌المللی است و از قوانین کمیته بین‌المللی تبعیت می‌کند، لذا هویت آن نیز غیر دولتی بودن است. ساور خاطرنشان کرد:‌هیچ شغلی در ورزش دائمی نیست، به خصوص کمیته‌ملی‌المپیک که در دو مقطع رقابت‌های المپیک و مسابقات آسیایی خلاصه می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: رییس کمیته بین‌المللی المپیک و شورای المپیک آسیا نیز از انتخاب علی آبادی به عنوان رییس کمیته ملی المپیک ابراز خوشحالی کردند، چرا که این کمیته نیاز به حمایت‌های دولت دارد.