گروه ورزش- هفته سیزدهم مسابقات لیگ برتر از امروز با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود. پرسپولیسی‌ها این هفته باید به شیراز بروند و با گربه سیاه خود دیدار کنند. فجر سپاسی مانند هر سال، فصل پرفراز و نشیبی را گذراند. آنها هفته گذشته موفق شدند در کرج با دو گل سایپا را از پیش رو بردارند. بازی با پرسپولیس همیشه برای غلام پیروانی و یارانش دیدار ویژه‌ای بود.

غیبت علی کریمی در این دیدار بزرگ‌ترین دغدغه افشین قطبی و بهترین خبر برای شیرازی‌هاست. قطبی برای اینکه نشان دهد بدون کریمی هم می‌تواند نتیجه بگیرد باید در این بازی پیروز شود. غلام پیروانی هم با شکست پرسپولیس می‌تواند جایگاهش را که تا حدودی نزد هواداران متزلزل شده، باز یابد.سپاهان اصفهان پس از تغییر و تحولات اخیر باید به مصاف مس کرمان برود. مس که هفته گذشته با تساوی ۳-۳ مقابل پیام متوقف شد به دنبال این است که مقابل تیم بدون سرمربی بتواند جبران مافات کند.

در صورت شکست مس، اوضاع در کرمان چندان مساعد نخواهد بود. پیام مشهد که دیگر به تیم خطرناکی تبدیل شده میزبان سایپا است. سایپا که با کادر فنی جدید هم شرایطش چندان تفاوتی نکرده کار سختی را مقابل تیم خداداد عزیزی خواهد داشت. تیمی که هفته گذشته یقه مس کرمان را گرفت برای یک امتیاز مقابل یک تیم بحران‌زده به میدان نمی‌آید. صبا باتری هم در قم میزبان فولاد خوزستان است.

صبایی‌ها که این فصل بسیار صلح‌طلب شده‌اند با توجه به نتیجه هفته قبل فولاد می‌دانند که اگر بخواهند این تیم را

دست کم بگیرند از کسب یک امتیاز هم باز خواهند ماند. صبا برای فرار از میانه جدول و رسیدن به رده‌های بالاتر باید فقط و فقط به سه امتیاز فکر کند.بقیه دیدارهای این هفته روز جمعه برگزار می‌شود، در مهم‌ترین دیدار استقلال تهران میزبان ذوب‌آهن اصفهان است. صدرنشین‌های لیگ پس از بازی مقابل تیم‌های استقلال و پرسپولیس از صدر به پایین آمدند. باید دید ذوب‌آهن می‌تواند با شکست استقلال صدرنشینی‌اش را حفظ کند یا نه. البته استقلالی که با امیر قلعه‌نوعی حسابی روی دور افتاده به این راحتی به تیمی امتیاز نمی‌دهد و شاگردان منصور ابراهیم‌زاده بد زمانی به آبی‌های تهران برخورد کرده‌اند.استقلال اهواز، پاس همدان نیز از آن بازی‌های جالب توجه است. پاس همدان پس از شکست سنگین مقابل فولاد چاره‌ای جز پیروزی ندارد.

استقلال اهواز و اکبر میثاقیان هم چند هفته است نتایج بدی نگرفته‌اند. میثاقیان اصلا دوست ندارد با یک باخت آن هم در اهواز باز هم به روزهای سخت برگردد.راه‌آهن میزبان ابومسلم مشهد است. محمود یاوری پس از اینکه توانست برق شیراز را شکست دهد این هفته با شکست ابومسلم می‌خواهد نشان دهد هنوز دوران مربیگری‌اش به پایان نرسیده و در میان مربیان جوان هم می‌تواند قد علم کند. هادی برگیزر هم که روی جاده‌ای لغزنده گام برمی‌دارد هر بازی برایش حکم مرگ و زندگی را دارد.پیکان قزوین- برق شیراز آخرین دیدار هفته سیزدهم است. صدرنشین‌های سابق لیگ برتر برای اینکه بیش از این از صدر فاصله نگیرند سه امتیاز را می‌خواهند به خصوص که هر دو تیم هفته گذشته بازنده بوده‌اند.