ایران پیشتاز برگزاری تورهای بین‌المللی در آسیا است

ایسنا - رییس فدراسیون دوچرخه سواری در مراسم اختتامیه دهمین دوره تور بین‌المللی میلاد دونور گفت: مثل کوه پشت ملی پوشان ایستاده‌ایم و با تمام وجود از آنها حمایت می‌کنیم.

«امیررضا واعظی آشتیانی» در بیت قدیمی امام راحل در شهرستان خمین افزود: از همه کسانی که در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این دوره از مسابقات نقش داشتند تشکر می‌کنم. مطمئنا عوامل بسیاری در موفقیت برگزاری یک تور نقش دارند که از مدیرکل تربیت بدنی استان مرکزی به عنوان یکی از پیشکسوتان دوچرخه سواری کشور، کمال تشکر را دارم. وی با اعلام این مطلب که دوچرخه سواری ایران در سه سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: هم‌اکنون ایران از نظر برگزاری تور بین‌المللی با ۶ دوره مسابقه در سال در آسیا پیشتاز است بدون تعارف باید بگویم که پیشرفت دوچرخه سواری در چند سال اخیر مدیون یک کار گروهی است و به شخص یا اشخاص خاصی مربوط نمی‌شود. دو سال متوالی است که در رنکینگ آسیا و جهان جایگاه مناسبی داریم و توانستیم با ایستادن در صدرآسیا، سه سهمیه المپیک کسب کنیم. واعظی آشتیانی تصریح کرد: متاسفانه این روزها از گوشه و کنار حرف‌های مختلفی در مورد رنکینگ دوچرخه‌سواران ایران زده می‌شود که به جز تاسف چیز دیگری در مورد آن نمی‌توان گفت. افرادی که این حرف‌ها را می‌زنند حتی معنی و مفهوم رنکینگ را نمی‌دانند، خودشان را هم از جنس دوچرخه‌سواری می‌دانند، اما علاقه مند نیستند که افتخارآفرینی جوانان مملکت را در عرصه‌های بین‌المللی مشاهده کنند.

واعظی آشتیانی از افتتاح سه پیست دوچرخه سواری در کشور خبر داد و گفت: در چند ماه آینده سه پیست بزرگ در شهرهای ساری، مشهد و تبریز افتتاح خواهد شد که پیست سرپوشیده ساری قابلیت برگزاری مسابقات بین‌المللی را دارد. چند پروژه دیگر هم داریم که شرکت تجهیز در حال پیگیری آنها است. پیست‌های زنجان و مرکزی را هم در دست مطالعه داریم و به طور کلی اولویت درباره ساخت پیست در کشور، با مراکز استان‌ها است.