باشگاه‌های صنعتی فقط هزینه تیمداری را افزایش می‌دهند

رییس مجمع باشگاه استقلال با انتقاد از وضعیت نابرابر حاکم بر اقتصاد باشگاه‌های کشور تاکید کرد: باشگاه‌های وابسته به مراکز صنعتی تنها هزینه تیمداری درکشور را افزایش می‌دهند و سازمان وظیفه دارد با این‌گونه باشگاه‌ها برخورد کند.

مسعود زریبافان، رییس مجمع باشگاه استقلال در گفت و گو با مهر افزود: باشگاه‌های وابسته به کارخانجات صنعتی عمدتا از ارتباطات دولتی استفاده می‌کنند و از آنجا که با محدودیتی برای هزینه کردن روبه‌رو نیستند، همه ساله باعث می‌شوند هزینه‌های تیمداری باشگاه‌هایی نظیراستقلال و پرسپولیس و تیم‌های مستقل که از منابع مالی محدودی برخوردارند و ناگزیر هستند بخشی از منابع درآمدی را خودشان تامین کنند، روز به روز ضعیف‌تر شوند و در این جنگ نابرابر قدرت رقابتی خود را از دست بدهند.

زریبافان با بیان اینکه سازمان‌تربیت بدنی وظیفه دارد با این گونه دوگانگی‌ها در فوتبال کشور برخورد کند، اظهار داشت: سازمان باید با سیستم‌های نظارتی خود باشگاه‌ها را موظف کند تا تنها نسبت به تورم سالانه با افزایش دستمزد و پرداخت‌های معقول به بازیکنان موافقت کند و پرداخت‌هایی خارج از عرف را نپذیرد و از انجام آن ممانعت کند.وی اظهار داشت: پرداخت‌های بی‌رویه برخی باشگاه‌ها در سال‌های اخیر توجه به اخلاق و رفتارهای جوانمردانه را در فوتبال کشور تضعیف کرده و تنها به حاشیه‌ها دامن زده است و این برای کشوری که داعیه انقلاب فرهنگی و جهانی شدن آن را دارد، زیبنده نیست.

رییس مجمع باشگاه استقلال از تغییر ماهیت تجاری این باشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: باشگاه استقلال به تازگی از یک مجموعه غیر انتفاعی به یک شرکت اقتصادی تبدیل شده است و این تغییر گامی بلند در جهت رفع مشکلات مالی این باشگاه خواهد بود.

زریبافان یادآورشد: براساس تکلیف AFC و FIFA باشگاه‌هایی که در رقابت‌های بین‌المللی شرکت می‌کنند موظفند در چارچوب شرکت‌های اقتصادی فعالیت کنند و عملکرد خود را با قانون تجارت هماهنگ نمایند که این اتفاق در باشگاه استقلال رخ داده و اساسنامه جدید باشگاه به ثبت رسیده و امیدواریم با تبدیل شدن استقلال به یک شرکت تجاری بتوانیم موجبات رشد امکانات و رفع مشکلات اقتصادی تیم را فراهم کنیم.

رییس مجمع باشگاه استقلال هدف این باشگاه در بعد ملی و بین‌المللی در فصل جاری را قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد و اظهار داشت: پس از نتایج ضعیف فصل گذشته در لیگ برتر که بی‌ثباتی در اداره تیم در کسب آن تاثیر بسزایی داشت امسال هدفگذاری باشگاه قهرمانی در لیگ برتر است و این خواسته را به کادرفنی و بازیکنان نیزمنتقل کرده‌ایم.

وی افزود: در بعد بین‌المللی و حضور در لیگ قهرمانان آسیا، با اتفاقات ناخوشایندی که در دوره گذشته رخ داد و باعث حذف استقلال از این مسابقات شد، انتظار داریم استقلال با موفقیت در این مسابقات، حوادث تلخ آن روزها را از ذهن هواداران پاک کند. البته بنده اعتقاد دارم در بروز مسائلی که منجر به حذف تیم استقلال از لیگ قهرمانان آسیا شد، مسوولان باشگاه تنها ۲۰‌درصد مقصر بودند و ۸۰‌درصد دیگر به عوامل بیرون از باشگاه ارتباط داشت ولی با توجه به اینکه ادامه این مساله می‌توانست برای کشور و عده ای خاص مشکل ساز شود، از پیگیری آن صرف‌نظر کردیم و با استعفای دسته جمعی اعضای هیات‌مدیره که بنده هم در آن زمان عضوی از هیات مدیره بودم، مسوولیت این کار را برعهده گرفتیم تا باشگاه بیش از این دچار لطمه و خسارت نشود و آن مرحله سخت و دشوار را به سلامت پشت سر بگذارد.

زریبافان در پایان خاطر نشان کرد: برنامه ریزی و سازماندهی خوبی برای فصل جدید باشگاه استقلال انجام شده است تا این تیم پرطرفدار جایگاه خود را در بین تیم‌های مدعی فوتبال کشور بهبود و ارتقا دهد و بتواند سهمی در پیشرفت فوتبال کشور داشته باشد. در این راستا در کنار اهداف تیمی، به دنبال فراهم کردن امکانات سخت‌افزاری و جذب منابع مالی جدید هستیم تا بتوانیم در جهت اعتلای همه جانبه باشگاه گام‌های اساسی برداریم.