برخی‌ها ضعف خود را به باشگاه‌های صنعتی ربط می‌دهند

مسعود رضاییان با دفاع از عملکرد باشگاه فولاد خوزستان در فصل نقل و انتقالات لیگ برتر، هزینه‌های این باشگاه صنعتی را به مراتب کمتر از دیگر باشگاه‌های لیگ برتری عنوان کرد.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان، در واکنش به اظهارات اخیر شهرام شفیع زاده که نسبت به جذب بازیکنان استقلال اهواز توسط این باشگاه خوزستانی انتقاد کرده بود، به خبر نگار مهر گفت: اگر منظور آقای شفیع‌زاده علی بداوی است که باید بگویم این بازیکن پس از ۹ سال بازی برای تیم فولادخوزستان در آغاز فصل ششم لیگ برتر بنا به دلایلی از تیم فولاد خوزستان جدا شد و به عضویت استقلال اهواز درآمد. جلال کاملی و ابراهیم میرزاپور هم به همین صورت پس از سال‌ها بازی برای تیم ما به استقلال اهواز رفتند.

وی ادامه داد: پیش از آغاز فصل ششم لیگ برتر باشگاه ما شرایط مالی خوبی نداشت و نمی‌توانستیم قراردادهای آنچنانی با این بازیکنان به امضا برسانیم به همین خاطر آنها تصمیم به جدایی گرفتند و به عضویت استقلال اهواز درآمدند. چرا؟ به این خاطر که پول بیشتری به آنها پیشنهاد شده بود. این بازیکنان برای داشتن موقعیت مالی بهتر از فولادخوزستان جدا شدند و به استقلال اهواز رفتند. در آن برهه زمانی آیا ما اعتراض کردیم؟ آیا شما یک جمله معترضانه از ما شنیدید؟

رضاییان اذعان داشت: ما هیچ نگفتیم چون می‌دانیم در فوتبال حرفه‌ای زمانی که قرارداد یک بازیکن با باشگاهش به اتمام می‌رسد آن باشگاه یا می‌تواند بازیکن مورد نظر را حفظ کند یا اینکه نمی‌تواند با خواسته‌های او خود را هماهنگ سازد، آن وقت است که بازیکن به باشگاه دیگری می‌رود تا شرایطی بهتر داشته باشد. در این زمان اعتراض کردن بیهوده است. باشگاه‌ها هم به جای اعتراض کردن بهتر است راهی بیابند که بتوانند نیروهای خود را حفظ کنند.

رضاییان تاکید کرد: ما در حال حاضر دو بازیکن از استقلال اهواز به نام‌های سعید رمضانی و رضا طاهری گرفته‌ایم. همین سعید رمضانی طی چند ماه گذشته از تیم استقلال اهواز کنار گذاشته شده بود و حتی پولش را هم نداده بودند. من قول می‌دهم اگر باشگاه استقلال اهواز نسبت به تعهدات خود به این بازیکنان عمل کند، بدهی و رقم قرارداد سال گذشته آنها را بدهد، این بازیکنان را دو دستی به باشگاه استقلال اهواز تقدیم می‌کنم.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در ادامه با انتقاد از مدیرانی که عملکرد باشگاه‌های صنعتی را به نقد می‌کشند، گفت: بعضی مدیران، ضعف سیستم خود را به جاهای دیگر نسبت می‌دهند. متاسفانه امروز برخی باشگاه‌ها که قراردادهای ۳۰۰ و ۴۰۰‌میلیون تومانی با بازیکنان امضا می‌کنند از باشگاه‌های صنعتی انتقاد می‌کنند که با رقم‌های بالا توازن فصل نقل و انتقالات را برهم زده‌اند. وی ادامه داد: من مدیرعامل یک باشگاه صنعتی هستم. بالاترین رقم قرارداد ما در فصل جاری ۱۸۰‌میلیون تومان بوده است. من این را ثابت می‌کنم و حاضرم سوگند بخورم که حتی یک‌میلیون تومان بیشتر از این رقم به بازیکنان مورد نظر باشگاه فولاد نداده‌ایم، اگر فردی خلاف این نکته را به اثبات رساند من هرچه بخواهند می‌دهم. رضاییان خاطرنشان کرد: روسای برخی باشگاه‌ها در فصل نقل و انتقالات بریز و بپاش فراوان می‌کنند و از سوی دیگر اعتراض می‌کنند که باشگاه‌های صنعتی بودجه بیت‌المال را بی‌رویه خرج می‌کنند. جالب اینجا است که آنها به رییس‌جمهور هم شکوه می‌کنند. من از آقای دکتر احمدی‌نژاد می‌خواهم ابتدا جلوی این باشگاه‌ها را بگیرند و سپس مقابل باشگاه‌های صنعتی بایستند.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در ادامه از مدیران باشگاه‌های لیگ برتری خواست که صادقانه و جوانمردانه نسبت به تعهدات خود در قبال بازیکنان عمل کنند. وی در این باره افزود: به مدیران باشگاه‌ها توصیه می‌کنم به جای غوغاسالاری، خوش حسابی کنند و روز اول پیش از عقد قرارداد با بازیکنان به‌اندازه موجودی خود رقم‌های پیشنهادی را مطرح کنند. نه اینکه با بازیکن، قرارداد ۳۵۰‌میلیون تومانی به امضا برسانند و زمان عمل به تعهدات حتی از پرداخت ۱۰‌میلیون تومان هم عاجز باشند.