نظر رییس‌جمهور درباره انتخابات فدراسیون فوتبال

رییس جمهور که درساختمان روزنامه ایران حاضر شده بود، با حضور در میان کارکنان روزنامه ایران ورزشی به سوالات آنها پاسخ داد.

به گزارش گل به نقل از این روزنامه احمدی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که اوضاع فوتبال ایران را چطور ارزیابی می‌کند، با کمی مکث و تغییر در چهره و تکان دادن سرش به نشانه اینکه اوضاع خوب نیست پاسخ می‌دهد: «اوضاع که خوب نیست... فوتبال به یک اتفاق عظیم فرهنگی نیاز دارد و باید در فوتبال یک تحول اساسی رخ دهد.» وی در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخابات فدراسیون باید گروه جدیدی مدیریت فوتبال را در دست بگیرند می‌گوید: «منظور تغییر اشخاص و شخص خاصی نیست، بلکه باید نوع نگرش و دیدگاه حاکم بر فوتبال کشور تغییر کند.»

احمدی‌نژاد با اشاره به این موضوع که می‌تواند در فوتبال پول زیاد وجود داشته باشد و نتیجه بهتری هم بگیریم، حرف‌هایش را اینطور ادامه می‌دهد: «باید کارهای خوب را تقویت کنیم و کارهای بد را کنار بگذاریم. به اعتقاد من تنها مشکل فوتبال پول‌های هنگفت و زیاد نیست، بلکه می‌شود در کنار پول‌های زیاد، خروجی بهتری از فوتبال بگیریم. نگاه من این نیست که پول فوتبال را خراب کرده بلکه باید این ورزش را مردمی کرد و این امکان را به‌وجود آورد که تمام مردم از این پول و از این فوتبال استفاده کنند. اکثر مردم ما به فوتبال علاقه‌مند هستند و بازی‌ها- چه باشگاهی و چه ملی- را می‌بینند و نتایج را دنبال می‌کنند. مردمی‌ترین ورزشی که می‌تواند ۱۰۰ هزار نفر را یکجا جمع کند همین فوتبال است. بنده هم به فوتبال علاقه‌مندم اما از شما می‌پرسم؛ آیا این فوتبال، با مرام، تاریخ و فرهنگ اسلامی و ایرانی ما سازگار است و در این چارچوب قدم برمی‌دارد؟ باید فوتبال به تقویت دوستی‌ها کمک کند و روحیه فداکاری و از خود گذشتگی را به جامعه تزریق کند و همانطور که ملت ما در سطح جهان مطرح هستند، بازیکنان و تیم‌های ما هم در سطح جهانی بدرخشند. این موضوعات به بحث‌های کوچک بازیکنان و خرج پول در فوتبال ارتباطی ندارد.»

رییس جمهور به این پرسش که آیا دولت دخالتی در انتخابات فدراسیون فوتبال دارد یا خیر اینگونه پاسخ می‌دهد: «دولت هیچ دخالتی در این موضوع نخواهد داشت. برای ما هم فرقی ندارد که چه کسی درآینده رییس فدراسیون فوتبال باشد، چرا که همه برای موفقیت ورزش و فوتبال تلاش می‌کنند.»