صدرنشینی ایران در شب ناکامی عربستان

روز نخست از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسیا با پیروزی تمامی تیم‌های مدعی به غیر از عربستان پیگیری شد. مرحله سوم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسیا روز جمعه با برگزاری ۱۰ بازی در گروه‌های پنجگانه آغاز شد که طی آن تیم‌های ایران، چین، اردن، کره جنوبی، کویت، ژاپن، ازبکستان و استرالیا مقابل حریفان خود به برتری رسیدند و دو بازی نیز به نتیجه تساوی بدون گل انجامید.

به گزارش مهر، در روزی که تیم‌های مدعی قاره آسیا موفق به شکست حریفان خود شدند، تیم ملی عربستان با هدایت «فرانک ریکارد» هلندی در ورزشگاه «السیب» مسقط مقابل تیم ملی عمان با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد تا استرالیا را صدرنشین جدول گروه D مرحله سوم از مسابقات فوتبال انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسیا ببیند.

دیگر دیداری که با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت، جدال تیم‌های همگروه ایران یعنی بحرین و قطر بود که جمعه شب در ورزشگاه ملی شهر منامه برگزار شد.

با این نتیجه ایران مقتدرانه صدرنشین جدول رده‌بندی گروه E مسابقات شد. همچنین تیم ملی عراق نیز در اولین بازی خود با مربیگری زیکوی برزیلی در کشور اردن با نتیجه ۲بر صفر از این تیم شکست خورد. تیم ملی فوتبال ایران امشب برای انجام دیدار با تیم قطر راهی این کشور می‌شود.

دومین دیدار ایران سه‌شنبه شب در دوحه و مقابل تیم قطر برگزار می‌شود. به همین خاطر کاروان تیم ملی با ۲۳ بازیکن و ۱۸ همراه ساعت ۲۲:۴۵ امشب از تهران به سمت دوحه پرواز خواهد کرد. سرمربی تیم ملی ایران می‌گوید از این پس تمام فکر و ذکرش معطوف به بازی برابر قطر است. کی‌روش پس از پیروزی سه بر صفر ایران در مقابل اندونزی در نشست پس از مسابقه اظهار کرد: اول می‌خواهم از حضور هواداران تشکر کنم. تشویق‌های آنها فوق‌العاده بود. می‌دانم که هفتاد هزار نفر به استادیوم آمدند. از آنها می‌خواهم باز هم به ورزشگاه بیایند.

وی افزود: در وهله دوم این پیروزی را به قاسم حدادی‌فر تقدیم می‌کنم که مصدوم شد و امیدوارم هر چه زودتر به آمادگی لازم برسد اما آنچه درباره بازی می‌توانم بگویم این است که برد خانگی مهمی را به دست آوردیم و مهم‌تر از آن این بود که خوب بازی کردیم و باید به تمامی بازیکنان تبریک بگویم.

کی‌روش ادامه داد: اندونزی تیمی بسیار هماهنگ نشان داد. تمرکز آنها به خصوص در خط دفاع‌شان و ضد حملاتی که سعی در ترتیب آن داشتند بالا بود اما خوشبختانه تمرکز عالی بازیکنان ما حتی یک فرصت کوچک هم در نیمه اول به آنها نداد. معتقدم ما می‌توانستیم دو گل در نیمه اول بزنیم.

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه تمرکزم از این پس فقط معطوف به بازی با قطر خواهد بود، تاکید کرد: ما باید سخت کار کنیم. بعد از یک استراحت خوب و ریکاوری سریع تمام تمرکزمان از این پس معطوف به بازی با قطر است. باید پاها و ذهن‌های بازیکنان را آماده دیدار با قطر کنیم. در حال حاضر یکی از مربیان خوب ما مشغول تماشا و حلاجی بازی قطر در مقابل بحرین است.

وی درباره بازی با قطر گفت:‌ قطر تیم بسیار خوبی است. آنها از بازیکنان خارجی برزیلی در تیم‌شان بهره می‌برند. امیدوارم با یک نمایش فوق‌العاده در قطر هم به پیروزی برسیم. من اعتماد کامل به تیمم دارم.