غذای یک میلیاردی

امید حامدی‌فر، هافبک استقلال پس از برتری برابر صنعت نفت در میکس‌زون ورزشگاه آزادی حاضر می‌شود و با صحبت‌هایی تند، مدیریت باشگاه را مورد انتقاد قرار می‌دهد که چرا به وضعیت مالی بدش رسیدگی نمی‌شود. بازیکنی که دومین فصل حضورش در جمع آبی‌ها را می‌گذراند و ابتدای فصل در فهرست مازاد جواد نکونام قرار گرفت اما به تیم برگشت و تنها حرکتی که در این مدت از او در ذهن هواداران نقش بسته، ضربه‌ای بود که در تمرین به چشم کوین یامگا وارد کرد و هنوز مشخص نیست بازیکن فرانسوی و تاثیرگذار آبی‌ها از چه زمانی توانایی ادامه دادن فعالیت‌های فوتبالی را دارد.

حامدی‌فر افشا کرد که قراردادش با استقلال حدود ۹ میلیارد تومان بوده که به خاطر سقف قرارداد، حاضر شده ۷ تا ۸ میلیارد از آن را کم کند و منتظر است که در نیم فصل دوم این مبلغ دوباره به حالت سابق بازگردد، اما هنوز این اتفاق رخ نداده است. البته این هافبک جوان در لابه‌لای صحبت‌هایش اعلام کرد که یک میلیارد تومان از ابتدای فصل دریافتی داشته که تسنیم رقم دقیق آن را یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان عنوان کرده است. روز گذشته هم که خبر رسید او پس از حضور در محل تمرین تیم در اعتراض به مشکلات مالی، کمپ حجازی را ترک کرده است.بارها به این موضوع اشاره کرده‌ایم مبالغ میلیاردی که فوتبالیست‌ها دریافت می‌کنند، به هیچ عنوان با کیفیت فنی آنها همخوانی ندارد، اما خب کم یا زیاد، وقتی باشگاه تعهدی را قبول می‌کند ملزم به اجرای آن است. اما اینکه حامدی‌فر با دریافتی ۱.۳ میلیارد از تابستان تاکنون، اعلام می‌کند که «هیچ پولی در کارت بانکی‌اش نیست» و «پول خرید غذا هم ندارد» حقیقتا حیرت‌انگیز است.

حداقل حقوق رسمی اعلام شده برای یک کارگر در سال ۱۴۰۲، معادل ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان بوده و این یعنی دریافتی ماهانه ارزان‌ترین بازیکن استقلال در ۹ ماه اخیر (جدا‌ از پاداش‌های جانبی)، بیش از ۲۷ برابر یک کارگر بوده است! تازه در نظر داشته باشید که او سال قبل قراردادش را کاهش نداده و حتی با بدعهدی باشگاه هم بیشتر از امسال درآمد داشته است. واقعا یک میلیارد و اندی پول نمی‌تواند کفاف سیر شدن و گذران زندگی یک نفر را بدهد؟ حیرت‌انگیز است که امید همین چند وقت پیش و پس از ماجرایی که برای یامگا به وجود آمد، اعلام کرد که به امید بهبود سلامتی هم تیمی‌اش، به ۱۱نیازمند (به نیت شماره یامگا) کمک مالی خواهد کرد. شاید حامدی‌فر شانس آورد که بازیکن فوق، گادوین منشأ با شماره ۹۰ نبوده، چرا که احتمالا خودش تا آخر عمر گرسنه می‌ماند!