ســردار سربلند

در دیدار عصر شنبه لورکوزن با «گروتر فورث» قعرنشین، آزمون در ترکیب اصلی قرار گرفت. در شرایطی که یاران سردار با یک گل پیش بودند، ستاره ایرانی با تعقیب توپ و تحت فشار قرار دادن دروازه‌بان حریف موفق شد توپ را از او بگیرد و گل دوم را به ثمر برساند. این گل که قطعا فشارها را از روی سردار برخواهد داشت، مزد پیگیری و سماجت او بود؛ صحنه‌ای که خیلی‌ها را یاد تقابل کریم بنزما با دوناروما در بازی رئال مادرید و پاری‌سن‌ژرمن انداخت. هنرنمایی سردار اما به همین مقدار محدود نشد و او روی گل چهارم هم یک پاس گل استثنایی داد؛ پاسی نرم و در عمق، در کلاس جهانی. در نتیجه عجیب نبود که آزمون در پایان مسابقه به عنوان بهترین بازیکن زمین برگزیده شود.

   موتوری که روشن شد

باز شدن پای سردار آزمون به گلزنی اتفاق مهمی بود. در فوتبال اصلی به اسم «فشار گل اول» وجود دارد که همیشه روی سر مهاجمان سنگینی می‌کند. وقتی یک انتقال پرسروصدا صورت می‌گیرد، همه انتظار دارند فوروارد جدید به سرعت شروع به گلزنی کند. این توقع بالا کار را سخت می‌کند و هر روز که بدون گل بگذرد، موضوع بغرنج‌تر هم می‌شود. داستان سردار در شش بازی گذشته به همین شکل بود و البته کادرفنی لورکوزن مدام به این بازیکن دلگرمی می‌داد. نهایتا هم انتظارها چندان به درازا نکشید و سردار با یک گل و یک پاس گل، خودش را در تیم جدید پیدا کرد. آسان نیست که این بازیکن پس از ۱۰ سال بازی در روسیه، وارد یک لیگ جدید و البته خیلی دشوارتر شود و سریع خودش را نشان بدهد. با این حال امروز موتور گلزنی آزمون روشن شده و امیدواریم به این زودی‌ها خاموش نشود. جالب اینجاست که درخشش آزمون به‌طور همزمان در رسانه‌های روس هم بازتاب وسیع داشت. آنها هنوز آقای گل‌شان را فراموش نکرده‌اند؛ بازیکنی که از قضا در بهترین زمان ممکن و پیش از آغاز جنگ روسیه و  اوکراین این کشور را ترک کرد.

   حالا امیدوارتریم

بدون تعارف چشم امید بیشتر هواداران تیم ملی ایران به خط حمله است. نه اینکه در سایر خطوط بد باشیم، اما چشم و چراغ این تیم سردار آزمون و مهدی طارمی هستند. طارمی که روند خوبش را ادامه می‌دهد و سیری‌ناپذیر است، سردار هم بعد از مدت‌ها افت و مصدومیت بالاخره جرقه اول را زد. اگر بدانیم گل او در بازی این هفته نخستین گل باشگاهی‌اش در پنج ماه اخیر بوده، بیشتر به ارزش‌های این اتفاق پی می‌بریم. امیدواریم هر دو ستاره خط حمله ایران در اوج آمادگی به جام‌جهانی برسند. مدت‌هاست که طارمی و آزمون را کنار هم ندیده‌ایم و دل‌مان برای آنها تنگ شده است. مدتی طارمی مورد غضب کادرفنی قرار گرفته بود، بعد سردار مصدوم شد، بعد هم که آزمون برگشت، طارمی کرونا گرفت. تا اطلاع ثانوی هم خبری از مسابقات ملی نیست و بازی‌های باشگاهی پیگیری می‌شود، اما امیدواریم در اسرع وقت دوباره شاهد هنرنمایی مهدی و سردار در خط آتش تیم ملی ایران باشیم؛ بازیکنانی که برای محقق کردن رویای صعود در جام‌جهانی نیاز به عملکرد ممتاز و ایده‌آل آنها داریم.