گروه ورزش‌ـ آری هان، سرمربی هلندی که یک هفته پیش از پرسپولیس اخراج شده بود عصر جمعه گذشته در دبی قرارداد یک‌ساله‌ای را با فدراسیون کامرون امضا کرد. او جانشین آرتور جرج پرتغالی شد. فیلیپر امبارگاامبوما، وزیر ورزش کامرون طی مصاحبه‌ای با رادیو دولتی این کشور با تایید این خبر گفت: «مبلغ قرارداد هان و دستیارانش یک‌میلیون و هشتصدهزار یورو برای یکسال است. دستیاران او تئودور یونگ و توماس نکونو هستند. آری هان پس از مذاکره به آلمان رفت و از آنجا هم به فرانسه می‌رود. بعد از آن به کامرون سفر می‌کند تا روز دوشنبه برای اولین بار تمرین تیم‌ملی را زیر نظر بگیرد».

آری هان پیش از این سرمربیگری تیم‌های اشتوتگارت و نورنبرگ از بوندس لیگای آلمان را به عهده داشته است و با تیم‌ملی چین عنوان نایب قهرمانی جام‌ملت‌های آسیا را به دست آورده است. آری هان از آن دسته مربیانی است که بیشتر از آنکه عمل کند حرف می‌زند و با دیگران وارد جنگ روانی می‌شود. او البته بیشتر به دنبال کارهای تجاری‌اش است تا اینکه بالای سرتیمش باشد و به مسائل فنی تیم رسیدگی کند. اتفاقا دلیل اصلی اینکه در کمتر تیمی دوام می‌آورد همین مسافرت‌ها و مرخصی‌های پی در پی است.

آری هان پس از اینکه در ایران نتوانست عنوان سرمربیگری تیم‌ملی را به دست آورد، دنبال بهانه‌ای برای جداشدن از تیم پرسپولیس بود که بالاخره بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی به این هدف خود رسید و از این تیم جدا شد. او حتی به خاطر سرمربیگری تیم‌ملی ایران قید امضای قرارداد ارزشمند با باشگاه الوحده امارات را زد.

به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود که آیا آری هان می‌تواند تیم‌ملی کامرون را به جایگاه از دست رفته خود در قاره آفریقا و جهان برگرداند یا نه. کامرون در جام‌جهانی ۱۹۹۰ به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد ولی بعد از آن تیم‌ملی این کشور افت زیادی کرد. مسوولان فدراسیون کامرون امیدوارند هان تاثیر مثبتی در فوتبال این کشور بگذارد اما اینکه او در این کشور چقدر دوام می‌آورد معلوم نیست.