عقب‌نشینی فدراسیون مقابل قلعه‌نویی

مصطفوی با اظهارنظر درباره تاکتیک تیم ملی باعث خشم امیر قلعه‌نویی شد. اما حالا که سرمربی کوتاه نمی‌آید، دبیر فدراسیون مجبور است حرف‌هایش را پس بگیرد میثم بهرامی - چند روز پس از دخالت‌های داریوش مصطفوی در امور فنی تیم ملی، دبیر فدراسیون فوتبال از مواضع خود عقب‌نشینی کرد. مصطفوی که بعد از بازی ایران - سوریه گفته بود تاکتیک‌های تیم ملی منسوخ شده‌اند، دیروز در مصاحبه با ایسنا مصاحبه‌هایش با مطبوعات را تکذیب کرد و خود را یکی از حامیان امیر قلعه‌نویی نامید. مصطفوی می‌گوید: «من هرگز نگفتم تاکتیک‌های تیم ملی منسوخ شده است. این شیطنت برخی از خبرنگاران روزنامه‌ها بوده. گله من از برخی خبرنگاران است که گفته‌های من را بد به سرمربی تیم ملی منتقل کرده‌اند.» مصطفوی در حالی این حرف‌هایش را تکذیب می‌کند که فردای بازی با سوریه اکثر روزنامه‌های ورزشی این جملات را از قول او چاپ کرده بودند. مصطفوی البته ادعا نمی‌کند هیچ حرفی نزده.

او می‌گوید درباره تاکتیک تیم ملی حرف زده اما حرف‌هایش از جایگاه دبیرکل فدراسیون فوتبال نبوده. «اظهارنظر من در مورد تیم ملی پس از بازی با سوریه از جایگاه دبیرکلی فدراسیون نبوده بلکه به عنوان داریوش مصطفوی نظراتم را مطرح کردم. الان هم تاکید می‌کنم ما همواره یک نوع گل خورده‌ایم. گل‌های تیم ملی اصولا از تیر دوم وارد دروازه ما شده که مربیان باید برای این مشکل راه‌حلی پیدا کنند.»

فردای روزی که داریوش مصطفوی درباره تاکتیک تیم ملی حرف زد، امیر قلعه‌نویی در مصاحبه با مطبوعات گفت: «بهتر است آقایان تاکتیک را برای ما معنی کنند».

قلعه‌نویی همیشه جزو آن دسته از مربیانی بوده که به مدیریت باشگاه خود اجازه نداده وارد مسائل فنی شوند و حالا هم نمی‌تواند قبول کند که داریوش مصطفوی می‌خواهد در کار کادر فنی دخالت کند. قلعه‌نویی می‌گوید: «من سرمربی تیم ملی هستم و فقط نظرات دستیاران و آنالیزورهای خودم را قبول می‌کنم.

البته از شنیدن انتقادات هیچ ترسی ندارم اما دوست ندارم مسوولان فدراسیون در کارم دخالت کنند.

قبول دارم که تیم ملی بد نتیجه گرفته. اما این اولین بازی رسمی من با تیم ملی بود. در مسابقات آینده با کمک دستیاران و آنالیزورهای تیم مشکلات را به حداقل می‌رسانم، ولی نمی‌توانم قبول کنم کسی می‌خواهد در کار من دخالت کند.»

احتمالا به خاطر همین قاطعیت قلعه‌نویی است که مصطفوی حرف‌هایش را پس گرفته. مصطفوی که دوست ندارد تیم ملی در زمان حضورش در فدراسیون بد نتیجه بگیرد، حمایت از قلعه‌نویی را بهترین راه برای بالا بردن شانس خود در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال می‌داند. او می‌گوید: «قلعه‌نویی مورد حمایت من بوده و خواهد بود. من حتی در زمان حضور او در استقلال هم به او مشاوره می‌دادم. ما چند سال است با هم در ارتباط هستیم. همین جا تاکید می‌کنم که پشت مربی تیم ملی هستم و همانطورکه از مایلی‌کهن حمایت کردم، از قلعه‌نویی هم حمایت می‌کنم. هر کس دیگری هم که در جایگاه من است باید از سرمربی تیم ملی حمایت کند.»

به گفته نزدیکان فدراسیون فوتبال و آشنایان داریوش مصطفوی، او همیشه در زمان حضورش در فدراسیون فوتبال دوست داشته در مسائل فنی تیم ملی هم دخالت کند. گفته می‌شود به خاطر همین است که مصطفوی هیچ‌وقت حاضر نشده یک مربی خارجی بزرگ را برای تیم ملی جذب کند.

چون مربیان خارجی حاضر نیستند زیر بار دخالت‌های مسوولان فدراسیون بروند. اما مربیان داخلی برای از دست ندادن جایگاه خود به راحتی قبول می‌کنند که توصیه‌های فنی مسوولان را در زمین اجرا بکنند. شاید اگر مصطفوی این اخلاق قلعه‌نویی را می‌دانست هرگز او را سرمربی تیم ملی نمی‌کرد. شاید هم اگر فرصت بیشتری تا بازی با کره‌جنوبی مانده بود، مصطفوی به بهانه نتیجه بدی که تیم ملی مقابل سوریه گرفته، قلعه‌نویی را بر کنار می‌کرد و به جای او از مربی‌ای استفاده می‌کرد که توصیه‌پذیر باشد.