باشگاه پرسپولیس آرام آرام به یکی از بزنگاه‌های بزرگ خود نزدیک می‌شود. در یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا سه‌شنبه تیم پرسپولیس در بازی برگشت خود مقابل الاهلی عربستان قرار خواهد گرفت. در بازی رفت که در عمان برگزار شد و پرسپولیس میزبان بود بازی با نتیجه تساوی ۲ -۲ به پایان رسید تا کار سرخ‌ها در این بازی کمی پیچیده شود. با این شرایط نماینده ایران در بازی برگشت نیاز به برد دارد و در صورت کسب تساوی با سه گل یا بیشتر نیز به دور بعد صعود خواهد کرد. البته برای پرسپولیسی که خیلی‌ها آن را بهترین تیم چند دهه اخیر می‌نامند این کار شدنی است. شاگردان برانکو ایوانکوویچ بعد از انجام آخرین تمرین برای برگزاری دیدار برگشت برابر نماینده عربستان در لیگ قهرمانان آسیا دیروز راهی امارات شدند.

در این سفر برخلاف گذشته، لباس‌هاى ورزشى جاى خود را به لباس فرم متحدالشکل داده‌اند و پرسپولیسی‌ها نونوار راهى برگزارى بازى برگشت خود شدند. پوشیدن لباس‌های مشابه در کنار پست‌های مختلفی که بازیکنان این تیم در چند روز اخیر در مورد این بازی منتشر کردند نشان از وجود اتحاد و همدلی آنها برای سربلند خارج شدن از این بازی دارد. سرمربی پرسپولیس نیز نتیجه گرفتن در این بازی را بسیار با اهمیت می‌داند. او دیدار مقابل الاهلی عربستان را «بازی سال» دانست و به این صورت از بازیکنان خود خواست با تمرکز بالا در این بازی حضور داشته باشند. برانکو ایوانکوویچ درحاشیه آخرین تمرین تیمش درخصوص اهمیت این بازی و شرایط تیمش به سایت باشگاه پرسپولیس گفت: «دیدار ما با الاهلی بازی سال است که در انتظارمان است. ما با خوش‌بینی به این بازی می‌رویم. نشان داده‌ایم الاهلی تیم بهتری نسبت به ما نیست.

انتظار دارم بازیکنانم حداکثر توانشان را بگذارند. لیگ قهرمانان آسیا یک سطح بالاتر از لیگ ایران است و عملا حق نداریم ضعیف کار کنیم. حضور در این مسابقات افتخار است؛ هرچند گرمای هوا در ابوظبی یک مقدار آزاردهنده است.» برانکو درباره نقاط ضعف و قوت تیمش گفت: «در بازی با گسترش فولاد یک مقدار مشکلات و تردیدهایی داشتم که رفع کردم. مهم‌ترین مساله این است که الان یک نیمکت خوب داریم. نیمکتی که سال گذشته نداشتیم. امسال منشا، شجاع، مصلح و دیگران را داریم و منتظریم نوراللهی هم حق بازی داشته باشد. می‌توانیم بگوییم این یک تضمین برای ماست. در این بازی حداقل ۹ بازیکن ما باید عالی کار کنند.» وی درباره اینکه آیا قولی برای صعود و قهرمانی می‌دهد یا خیر،گفت: «هدف ما از بازی همین است. بازیکنان حداکثر توانشان را به‌کار می‌برند. در این صورت چیزی را از دست نخواهیم داد.

الاهلی در بازی رفت سه موقعیت داشت و دو تا از آنها گل شد. آنها شانس زیادی نداشتند. ما باید شانس گلزنی را افزایش بدهیم.» برخی از بازیکنان پرسپولیس نیز در وصف اهمیت این بازی و امیدشان به صعود تک جمله‌هایی را بیان کردند. کمال کامیابی‌نیا می‌گوید: «شرایط برای بازی با الاهلی یک مقدار سخت است. امیدوارم با تدابیر کادر فنی بتوانیم به برتری برسیم. صد درصد برای برد به میدان می‌رویم. انگیزه زیادی برای بازی با الاهلی داریم چراکه این یک مسابقه حیثیتی است.» گادوین منشا نیز درباره این بازی گفت: «حساس‌ترین دیدار نیم فصل اول ما، بازی با تیم الاهلی عربستان است. بازیکنان تیم زحماتی زیادی کشیدند تا به جمع ۸ تیم برتر آسیا صعود کنند، امیدوارم در دیدار برگشت بتوانیم نتیجه‌ای را رقم بزنیم که باعث صعود ما به جمع ۴ تیم برتر آسیا شود.»