صعود در سکوت

دنیای اقتصاد: مسلما بزرگ‌ترین علامت سوال مسابقات مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور، نحوه عملکرد استقلال برابر گل‌گهر سیرجان بود. بعد از باخت عجیب خانگی به پدیده مشهد، خیلی‌ها منتظر بودند ببینند چه سرنوشتی در انتظار علیرضا منصوریان خواهد بود. در نهایت جلسه هیات‌مدیره آبی‌ها تشکیل شد و دو بازی به این مربی فرصت دادند تا بتواند خودش را روی نیمکت استقلال نگه دارد. یکی از این دو بازی جمعه عصر در سیرجان برگزار شد؛ جایی‌که استقلال در اولین بازی حذفی امسالش توانست گل‌گهر وینکو بگوویچ را به سختی و با نتیجه ۲ بر یک شکست بدهد.

استقلال در این مسابقه با انبوهی از مصدومان وارد میدان شده بود که همین مساله هم کار را برای منصوریان سخت می‌کرد. او در نهایت ناچار شد از روزبه چشمی در قلب خط دفاعی تیمش استفاده کند و زوج نورافکن و فرشید باقری را در میانه میدان به کار بگیرد. با وجود این بازی چنان که انتظار می‌رفت برای تیم تهرانی سخت شد. استقلال در این دیدار عملکرد جالب توجهی نداشت که بخشی از آن مربوط به چمن مصنوعی ورزشگاه اختصاصی تیم حریف می‌شد. در نهایت اما این تیم به هر قیمتی که بود پیروزی را از آن خود کرد تا منصوریان کماکان روی نیمکت داغ استقلال باقی بماند. مهدی قائدی که در این مسابقه برای اولین بار در ترکیب استقلال فیکس شده بود، اواسط نیمه دوم با یک حرکت عرضی ضربه‌ای را به سمت دروازه حریف شلیک کرد که واکنش ناقص گلر گل‌گهر باعث شد توپ در مقابل دروازه خالی جلوی پای امید نورافکن بیفتد و این بازیکن گل اول را بزند.

در ادامه اما اشتباه باورنکردنی مهدی رحمتی در دفع شوت بازیکنان سیرجانی باعث شد توپ در موقعیت ریباند مقابل پای حسن‌زاده بیفتد و رحمتی ناچار به انجام خطای پنالتی شود. کاپیتان استقلال در ادامه روی این ضربه پنالتی هم نتوانست واکنش خوبی نشان بدهد تا برای سومین بار در این فصل از روی ضربه پنالتی دروازه‌اش را باز شده ببیند. این هفتمین گلی بود که محمد غلامی در سال‌های بازیگری‌اش به استقلال می‌زد و به همین دلیل هم در جشن شخصی‌اش عدد هفت را نشان داد. در شرایطی که می‌رفت تا بازی با همین نتیجه به وقت‌های اضافی بکشد، یک اشتباه دیگر از گلر گل‌گهر کار را تمام کرد. در این لحظه ارسال خسرو حیدری روی دروازه در حالی که می‌رفت تا به آسانی در دست‌های شهدادنژاد قرار بگیرد، از بین دو پای او وارد دروازه شد. این درحالی است که سیرجانی‌ها عقیده دارند در این صحنه علی قربانی روی دروازه‌بان حریف خطا کرده که در این مورد کارشناسان داوری باید اظهارنظر کنند.

سکوت دنباله‌دار

با پیروزی برابر گل‌گهر سیرجان، علیرضا منصوریان نیمی از اولتیماتوم هیات‌مدیره را به سلامت پشت سر گذاشت و حالا کافی است تا در بازی جمعه این هفته برابر پارس‌جنوبی هم به پیروزی برسد تا همچنان دوران حضورش روی نیمکت استقلال را تمدید کند. با وجود این منصوریان که از روز بازی با پدیده در سکوتی سنگین فرو رفته، قبل و بعد از این دیدار هم حاضر به اظهارنظر در مورد شرایط خودش و تیمش نشد. او در نشست خبری پیش و پس از بازی شرکت نکرد و بعد از مسابقه خرمگاه را به‌جای خودش به کنفرانس فرستاد تا او به خبرنگاران توضیح بدهد حال سرمربی استقلال زیاد خوش نیست! به هر تقدیر سکوت منصوریان ادامه دارد و بعید است او تا آخر هفته و بازی سرنوشت‌ساز با پارس‌جنوبی هم این سکوت را بشکند. با وجود این مدیرعامل باشگاه استقلال ابراز امیدواری کرده بدشانسی‌های تیم با این پیروزی به پایان رسیده باشد. غیر از افتخاری، بازیکنان استقلال هم که آشکارا از این برد و تثبیت جایگاه منصوریان شادمان بودند در پایان مسابقه به همین موضوع اشاره کردند. به‌عنوان مثال خسرو حیدری پیروزی برابر گل‌گهر را «حیثیتی» قلمداد کرد و حالا باید دید استقلال در ادامه مسابقات چه مسیری را طی می‌کند.

یک حاشیه جدید

همه چیز اما در سیرجان برای استقلالی‌ها گل‌وبلبل نبود؛ چه اینکه بازی با گل‌گهر، یک حاشیه و اختلاف جدید را در این باشگاه رقم زد. در شرایطی که حسین حسینی گمان می‌کرد بعد از چند نمایش خوب در فصل گذشته این بار نوبت اوست که حداقل در بازی جام حذفی از دروازه استقلال حراست کند، این گلر نیمکت‌نشین در آخرین تمرین تیم قبل از عزیمت به کرمان درمی‌یابد در این دیدار هم باید پشت خط رحمتی باقی بماند. درست به همین دلیل، او با ابروهای گره خورده ابراز ناراحتی می‌کند و علیرضا منصوریان هم اسم این سنگربان را از فهرست ۱۸نفره‌اش خط می‌زند. به این ترتیب حسینی در موقعیتی جدید قرار گرفته و دیروز حتی شایعه شد کادر فنی او را تهدید کرده که رضایتنامه‌اش صادر خواهد شد. حالا باید دید مشکل حسینی حل می‌شود یا قرار است او هم به سهم خودش به حواشی باشگاه دامن بزند؟