از همان زمانی که اعضای لیست جدید هیات‌مدیره پرسپولیس معرفی شدند، معلوم بود که میل وزارت ورزش به حفظ ترکیب کلی مدیریتی این باشگاه است و وزیر قصد ندارد دست به آرایش موفق موجود در این تیم بزند. با این اوصاف دیروز این موضوع رنگ و بوی رسمی و قانونی هم گرفت؛ جایی که هیات‌مدیره جدید پرسپولیس رسما تشکیل جلسه داد. در این جلسه جعفر کاشانی به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره ابقا شد، اما تحول بسیار مهم، ارتقای طاهری از سرپرستی موقت به مدیرعاملی بود.

این اتفاق به‌ویژه از آن جهت حائز اهمیت است که طاهری در تمام طول این مدت با عنوان سرپرست موقت در پرسپولیس مشغول ‌کار بوده است. با توجه به بازنشستگی این چهره، همیشه حرف و حدیث‌هایی در مورد منع قانونی وی برای ادامه کار در پرسپولیس مطرح بود و هر روز گفته می‌شد ممکن است طاهری عزل شود. حتی برخی حرف و حدیث‌ها در مورد محدودیت حق امضای طاهری هم وجود داشت، اما حالا شرایط فرق کرده و حکم مدیرعاملی طاهری بسیاری از معادلات را تغییر خواهد داد. به‌نظر می‌رسد از حالا به بعد طاهری به‌عنوان نفر اول باشگاه با فراغ بال بیشتری می‌تواند به اداره امور بپردازد و این خبر خوبی برای هواداران خواهد بود. طاهری در تاریخ ۲۷خرداد۹۴ حکم سرپرستی موقت پرسپولیس را دریافت کرد و تا همین دیروز با این حکم به‌کارش ادامه داد. به این ترتیب او حدود دو سال و دو ماه سرپرست موقت قرمزها بود که برای این پست مدت زمان عجیبی به‌نظر می‌رسد.

دو برابر بدهکارتر از استقلال

باشگاه پرسپولیس اما مشکلات بسیار زیادی دارد؛ آنقدر که شاید حکم مدیرعاملی طاهری مستلزم «تبریک» به او هم نباشد! یکی از این گرفتاری‌ها، بدهی انباشته باشگاه است. در شرایطی که همیشه روایات متناقضی در مورد میزان بدهی سرخابی‌ها وجود داشته، دیروز خبرگزاری تسنیم مدعی شد پرسپولیس تقریبا دو برابر بدهکارتر از استقلال است. در این گزارش می‌خوانیم: در حال حاضر مجموع بدهی‌های باشگاه استقلال که شامل بدهی مالیاتی، دارایی و بدهی به اشخاص است، ۱۱۸ میلیارد شده است. بدهی‌های باشگاه پرسپولیس اما تقریبا دو برابر بدهی‌های باشگاه استقلال است. این باشگاه ۵/ ۳ میلیون دلار بدهی به اشخاص خارجی دارد. همچنین ۳۰ میلیارد از بدهی‌های باشگاه پرسپولیس به اشخاص ایرانی اعم از مربی و بازیکن است. سنگین‌ترین بدهی باشگاه پرسپولیس هم مربوط به بیمه، دارایی و اداره مالیات است که به ۱۴۰ میلیارد تومان می‌رسد. پرسپولیسی‌ها ۲۸ میلیارد بدهی متفرقه نیز دارند که مجموع این بدهی‌ها ۲۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.