یکی از ما دو نفر!

مسابقات هفته سوم لیگ برتر فوتبال کشور از امشب با برگزاری سه دیدار آغاز خواهد شد. مهم‌ترین مسابقه این هفته اما بدون تردید فردا شب در ورزشگاه آزادی بین استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز برگزار می‌شود. این بازی مهیج که هر دو تیم حاضر در آن بی‌صبرانه در پی اولین پیروزی فصل‌شان هستند، می‌تواند نوید تداوم جذابیت‌های لیگی را بدهد که خیلی پرگل و دیدنی آغاز شده است.

استقلال تهران- تراکتورسازی

این جدال تمام‌عیار دو مربی بحران‌زده است؛ منصوریان و گل‌محمدی که شاید پایان جمعه‌شب یکی از آنها به درهای خروجی نزدیک‌تر شود. استقلال شروعی ناامید‌کننده داشت. این تیم یک امتیاز از دو مسابقه کسب کرده و تنها تیم لیگ است که هنوز گل نزده. شاگردان منصوریان در این هفته میزبان تیم تراکتورسازی تبریز هستند؛ تیمی بدون امتیاز که با دو باخت مقابل آبی‌های پایتخت صف‌آرایی می‌کند. ضعف عمده دروازه‌بان تراکتورسازی و خط دفاع این تیم پاشنه آشیل سرخپوشان تبریزی است، با این حال بازیکنان جوان تراکتورسازی انگیزه‌‌ای مضاعف در دیدار با استقلال دارند تا اولین امتیاز‌شان را در لیگ برتر کسب کنند. استقلال هنوز ترکیب مناسب خود را نشناخته اگرچه می‌گویند منصوریان اعتقادی به ترکیب ثابت و همیشگی ندارد اما آبی‌پوشان در دو بازی اخیرشان با دو ترکیب کاملا متفاوت به میدان رفته‌اند. درخشش مهدی قائدی جوان‌ترین بازیکن تاریخ استقلال در هفته گذشته نوید ظهور یک ستاره جدید در تیم آبی‌پوشان و فوتبال ایران را داده است. به نظر می‌رسد هر دو تیم برای پیروز شدن عطش دارند. یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتورسازی و علیرضا منصوریان شناخت کاملی از افکار فوتبالی یکدیگر دارند. استقلال در این بازی پادوانی، فرشید باقری و امید ابراهیمی را در اختیار ندارد و حضور خسرو حیدری هم در هاله‌ای از ابهام است. در تراکتورسازی هم هنوز معلوم نیست سینا عشوری به این دیدار خواهد رسید یا نه؟ این وسط اما درست عین پارسال چشم امید منصوریان به یحیی گل‌محمدی است. سال گذشته استقلال ۶ بازی اولش را نبرد و نخستین بار در هفته هفتم برابر ذوب‌آهن یحیی به پیروزی دست یافت. شکی نیست که اگر استقلال آن بازی را هم نمی‌برد، جایگاه منصوریان به خطر می‌افتاد و حتی ممکن بود اخراج شود، اما گل‌محمدی با مجموعه تصمیمات بسیار عجیبش به استقلال برای کسب پیروزی کمک کرد. او در آن بازی رشید مظاهری آماده را از ترکیب کنار گذاشت و گلر دومش را بازی داد که همین دروازه‌بان با اشتباهش یک گل به استقلال هدیه کرد. در میانه میدان هم یحیی به شکلی عجیب حتی یک دقیقه هم به مهدی رجب‌زاده بازی نداد تا بهترین ستاره ذوب کل نیمه دوم را فقط پشت دروازه گرم کند! باید دید این بار هم یحیی به منصوریان «عمر دوباره» می‌دهد یا سرنوشت دیگری رقم خواهد خورد؟

نفت تهران- پرسپولیس

در حساس‌ترین بازی امشب اما، تیم‌های نفت تهران و پرسپولیس از ساعت ۲۰:۴۵ در ورزشگاه تختی رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند تا بعد از ۲۰ روز دوباره به مصاف یکدیگر بروند. این دو تیم، سه هفته پیش در چارچوب سوپرجام باشگاه‌های کشور بازی کردند و در نهایت شاگردان برانکو با نتیجه ۳ بر صفر از سد نفت گذشتند. نفتی‌ها اما این بار با چند تغییر به مصاف سرخ‌پوشان پایتخت خواهند رفت. تیمی که حمید درخشان هدایت آن را بر عهده دارد از بازیکنانی چون فشنگچی، آقازمانی، بنگر و نصرتی که سابقه بازی در پرسپولیس را دارند، بهره می‌برد. نفت تهران که این روزها به لحاظ مالی در بحران قرار دارد در دو هفته ابتدایی لیگ، یک برد و یک تساوی به دست آورده و مقابل تیمی قرار می‌گیرد که با کسب دو پیروزی مقابل فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبریز وارد زمین خواهد شد. پرسپولیسی‌ها درحالی آماده این بازی می‌شوند که نیم نگاهی هم به تفاضل گل دارند تا بتوانند طعم صدرنشینی را بعد از دو هفته بچشند. در پرسپولیس غیبت محسن ربیع‌خواه قطعی شده و به نظر می‌رسد امشب شاهد اولین بازی فیکس کمال کامیابی‌نیا در لیگ هفدهم برای سرخپوشان خواهیم بود. همچنین بعید است جلال حسینی به این بازی برسد، اما احتمالا فرشاد احمدزاده و حسین ماهینی در این دیدار حاضر خواهند بود. در اردوگاه نفت هم هنوز تکلیف رسیدن یا نرسیدن محمد نصرتی روشن نشده است.

برنامه مسابقات هفته سوم:

پنج‌شنبه، 19 مرداد

گسترش‌فولاد- سپیدرود.....................۱۸:۱۵

استقلال خوزستان- سایپا....................۲۰:۳۰

نفت تهران- پرسپولیس.......................۲۰:۴۵

جمعه، 20 مرداد

صنعت نفت- پدیده...............................۲۰:۳۰

پیکان- ذوب‌آهن...................................۲۰:۳۰

سیاه‌جامگان- فولاد..............................۲۰:۳۰

سپاهان- پارس‌جنوبی.........................۲۰:۳۰

استقلال- تراکتورسازی.......................۲۰:۴۵