منصوریان و جنگ بقا

دنیای اقتصاد: بعد از حذف از جام حذفی شایعات درباره برکناری منصوریان به اوج خود رسید، اما اتفاق مهم برای استقلال قبل از بازی اصفهان در تهران رخ داد. هیات‌مدیره باشگاه سراغ وزیر رفتند و وزیر هم بر حمایت از منصوریان تاکید کرد تا شماره ۱۰ سابق بازهم فرصت یابد تا بلکه تیمش را از بحران خارج کند. فرصتی که گفته می‌شود تا بازی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا مقابل السد تمدید شده است و دائمی نخواهد بود. شهاب جهانیان، رئیس هیات‌مدیره باشگاه درخصوص اینکه خروجی نشست دیروز چه بود، گفت: «قرار شد وحدت و همدلی را در عمل ثابت کنیم.»

بنابراین حداقل درظاهر اوضاع تحت کنترل درآمده. البته خود منصوریان هم خوب می‌داند که پیروزی در اصفهان مقابل سپاهان می‌تواند این فضا را پایدارتر از گذشته کند. سپاهان دوباره اوج گرفته است. این تیم در لیگ برتر تراکتورسازی را در تبریز شکست داد و سپس در جام حذفی سایپا را برد تا ویسی اعتماد به نفسش را دوباره به دست آورد اما استقلال بعد از شکست مقابل نفت در جام حذفی وضعیتی متفاوت دارد. گفته می‌شود رابطه سیدمهدی رحمتی کاپیتان تیم با علیرضا منصوریان حسابی شکرآب شده و حتی جلسه‌ای برای آشتی دادن ایشان ترتیب داده شده است. استقلال در رده هفتم و سپاهان در رده هشتم جدول قرار دارد و برنده این بازی شانس صعود تا رده‌ چهارم را هم دارد. شاید در این بازی هم استقلال با ترکیبی متفاوت به میدان بیاید و احتمال دارد اولین تغییر درون دروازه باشد و دروازه‌بان جوان آبی‌ها جانشین سیدمهدی رحمتی در این بازی بزرگ شود. نکته جالب در مورد ترکیب استقلال این است که بختیار رحمانی و فرشید باقری از لیست ۱۸ نفره خط خوردند و در تهران ماندگار شدند! بازی این دو تیم ایرانی همیشه جذاب و پرگل از کار درمی‌آمده و باید دید برنده این جدال بزرگ کدام مربی است. عبدالله ویسی یا علیرضا منصوریان؟

نفت- تراکتور؛ تقابل شهریار و ژنرال

نبرد فوتبالی علی دایی با امیر قلعه‌نویی همیشه دیدنی و جذاب خواهد شد. به‌خصوص اینکه در این بازی نفت میزبان است و دایی باید در کمتر از یک هفته با دومین مربی استقلالی در ورزشگاه خانگی تیمش روبه‌رو شود. او تیم علیرضا منصوریان را شکست داد و حسابی هم از رفتارهای سرمربی استقلال گلایه ‌‌کرد و باید دید در تقابل او با قلعه‌نویی در کنار خط چه اتفاق‌هایی رخ می‌دهد؟ تراکتورسازی که در کورس صدرنشینی با پرسپولیس قرار دارد اگر در این بازی پیروز نشود فاصله‌اش با پرسپولیس زیاد خواهد شد. نفت تهران هم که برای قرار گرفتن در رده سوم جدول تلاش می‌کند، دوست دارد آخرین سه امتیاز نیم‌فصل را بگیرد. برنامه مسابقه‌ها به شرح زیر است:

یکشنبه 5 دی

ماشین‌سازی.................................... سایپا ۱۴:۱۵

سپاهان........................................ استقلال ۱۴:۳۰

نفت تهران................تراکتورسازی تبریز ۱۵:۰۰

دوشنبه 6 دی

نفت آبادان ..................... گسترش فولاد ۱۴:۱۵

پدیده ....................................... ذوب‌آهن ۱۴:۳۰