دنیای اقتصاد: با اینکه به نظر می‌رسید استقلال با انتخاب افتخاری به‌عنوان مدیرعامل با آرامش مشغول به کار است، اما روز دوشنبه اتفاقات عجیبی در این باشگاه رخ داد که جنگ قدرت را علنی کرد. ماجرا از جایی شروع شد که سایت رسمی استقلال و کانال رسمی این باشگاه در تلگرام که در واقع تنها ارگان خبری این باشگاه محسوب می‌شوند، خبر دو انتصاب جدید را به این شرح منتشر کرد: «شهاب جهانیان، رئیس هیات‌مدیره باشگاه استقلال هاشم ساعدی را به‌عنوان مشاور عالی خود و سخنگوی هیات‌مدیره منصوب کرد. همچنین رئیس هیات‌مدیره باشگاه استقلال در حکمی دیگر حسن روشن، پیشکسوت این باشگاه را به‌عنوان مشاور فنی خود انتخاب و منصوب کرد.»

ساعاتی پس از انتشار این خبر اما، سایت باشگاه بدون ارائه هیچ توضیحی، خبر را از خروجی صفحه خود حذف کرد. درست از لحظه حذف خبر، ابهامات درخصوص رابطه موجود بین اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال افزایش یافت و در همان ابتدا، همه به یاد شایعات مختلف در مورد اختلاف مدیریتی در این باشگاه افتادند. سایت کاپ به‌عنوان یکی از رسانه‌های نزدیک به باشگاه استقلال دیروز درباره این موضوع نوشت: «در شرایطی که در سال‌های نه چندان دور، ریاست هیات‌مدیره استقلال را افرادی نظیر دکتر محمدجواد ایروانی و دکتر علی آقامحمدی تشکیل می‌دادند و همواره در بحث مدیریت حامی مدیرعامل منتخب بودند، حالا شواهد نشان می‌دهد اختلاف نظر جدی در صفوف مدیریتی آبی‌ها وجود دارد. نزدیکان استقلال به یاد ندارند رئیس هیات‌مدیره، مشاور فنی داشته باشد و اساسا بحث‌های مشاوره‌ای در حوزه ستاد اجرایی باشگاه قابل تعریف بوده است.

از سوی دیگر بهتر است مسوولان باشگاه استقلال روشنگری کنند که بین هیات‌مدیره و مدیرعامل در راه این دو انتصاب تفاهم وجود داشته یا اساسا تضادی وصف‌ناپذیر بر پیکره باشگاه سایه انداخته زیرا به نظر نمی‌رسد شخصی به جز مدیرعامل بتواند چنین خبری را حذف کند؛ خبری که مرتبط با دو حکم رئیس هیات‌مدیره بوده است. آیا استقلال در آستانه جنگ داخلی قرار دارد؟» هاشم ساعدی خودش گزینه مدیرعاملی در باشگاه استقلال بود و مشخص نیست چگونه از وی به‌عنوان مشاورعالی رئیس هیات مدیره یاد شده است؟ فاز دیگر ماجرا، سکوت رضا افتخاری است. کسی که درعین تعجب استقلالی‌ها، به یکباره از کمیته فوتسال در آستانه حضور در جام جهانی این رشته جدا شد و به‌عنوان سرپرست و سپس مدیرعامل به باشگاه آبی‌پوش پایتخت پیوست. او در قبال اتفاقی که رخ داد، سکوت اختیار کرد اما مشخص است حذف خبر حکم‌هایی که رئیس هیات‌مدیره برای هاشم ساعدی و حسن روشن صادر کرد، به افتخاری ارتباط مستقیم دارد. باید دید وزارت ورزش چه واکنشی نسبت به اتفاقات اخیر نشان می‌دهد.

باید وظایفم در استقلال مشخص شود

اما دراین میان دست کم تا لحظه تنظیم این خبر فقط حسن روشن مشاور فنی رئیس هیات‌مدیره باشگاه استقلال در این خصوص واکنش نشان داده است. روشن در رابطه با اینکه خبر انتصاب او به‌عنوان مشاور فنی هیات‌مدیره از روی سایت باشگاه استقلال برداشته شده، اظهار کرد: «دوشنبه جهانیان تماسی با بنده گرفت و یکسری صحبت‌ها را مطرح کرد. من هم گفتم تا شرح وظایف مشخص نشود، نمی‌توانم به پیشنهاد شما جواب مثبت بدهم. ابتدا برای هر کاری باید شرح وظایف مشخص شود.» وی درباره اینکه انتصاب او به‌عنوان مشاور رئیس هیات‌مدیره عجیب به نظر می‌رسد نیز عنوان کرد: «ما استقلالی‌ها هدفمان کمک به استقلال و خدمت به هواداران این تیم است. فرقی نمی‌کند که در چه سمتی باشیم. اگر شرح وظایف مشخص باشد، سوءاستفاده نمی‌شود و می‌توانیم کمک کنیم اما اگر مشخص نباشد و فقط حکم صادر کنند، قطعا این اتفاق رخ می‌دهد. تکلیف حضور من در استقلال در روزهای آینده مشخص می‌شود.»