محمد علی‌آبادی در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد در مقطعی ابتدا رئیس سازمان تربیت بدنی بود و سپس به ریاست کمیته ملی المپیک کشورمان رسید. درهر دو پست ورزشی وی البته منتقدان زیادی هم داشت. با این وجود او که خود شرایط المپیک را تجربه کرده از نتایج کاروان ورزشی کشورمان در ریو دفاع می‌کند.

رسیدن به نتایج لندن، ممکن نبود

علی‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره نتایج کاروان ایران در بازی‌های المپیک ریو اظهار کرد: «با توجه به منابع محدود مالی در سه چهار سال گذشته فکر می‌کردم که قطعا رسیدن به نتایج لندن سخت و نشدنی است. اگر بخواهیم به آن نتایج برسیم باید سخت‌تر کار کنیم بنابراین با محدودیت‌های موجود نتیجه کسب شده اجتناب‌ناپذیر است.رفتارهای ناجوانمردانه و گاهی اوقات سیاسی در دوره‌های قبلی هم رخ داد مانند رفتارهایی که در کشتی عبدولی و همچنین تکواندو دیدیم که صاحبان قدرت و صاحبان سرمایه تلاش می‌کنند حقوق ورزشکاران را از بین ببرند. بهداد باید به مدال می‌رسید که ناجوانمردانه حذفش کردند. ما باید همیشه در وزنه‌برداری سهمی در مدال داشته باشیم که در این دوره هم می‌توانستیم سه مدال بگیریم. اگر کار شود در دوره بعد هم می‌توانیم این مدال‌ها را حفظ کنیم. اما در کشتی فرنگی آن‌طور که شایسته تیم ایران بود ظاهر نشدیم و نمی‌دانم چه اتفاقاتی افتاد. امیدوارم که برنامه‌ریزی شود تا از استعدادهای خوبمان در المپیک بعدی استفاده کنیم؛ چراکه کشتی سهمیه بالایی در المپیک دارد.»

فقط می‌خواهم لذت ببرم

رئیس سابق ورزش به هیچ وجه قصد بازگشت به این حوزه را ندارد. علی‌آبادی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم دارد در دوره جدید انتخابات کمیته ملی المپیک به ورزش بازگردد، تصریح کرد: «من دیگر به ورزش برنمی‌گردم اما مسابقات را نگاه می‌کنم و لذت می‌برم. شاید کمتر کسی به اندازه من از این مدال‌آوری‌ها شادی کند. هر اتفاقی که می‌افتد می‌گویند شاید ذره‌ای از فعالیت‌های من در آن نقش داشته باشد.»