شروط شهردار

مراسم واگذاری اجازه بهره‌‌برداری از مجموعه‌های ورزشی امام رضا و شهید کاظمی به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دیروز در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد. در این مراسم طاهری، افشارزاده، هیات‌مدیره دو باشگاه و همچنین قالیباف شهردار تهران وجمعی از بزرگان ورزش کشور و پیشکسوتان دو باشگاه حضور داشتند. طبق تصمیم مسوولان و رایزنی‌هایی که صورت گرفت بهره‌برداری از مجموعه شهید کاظمی به پرسپولیس و مجموعه امام رضا به باشگاه استقلال اختصاص یافت. در پایان این مراسم دو پیراهن استقلال و پرسپولیس به شهردار تهران اهدا شد.

از نکات جالب این مراسم دو کلیپی بود که از تاریخچه استقلال و پرسپولیس پخش شد که هرگاه چهره فرهاد مجیدی به تصویر کشیده می‌شد هواداران استقلال او را تشویق می‌کردند و هرگاه علی کریمی درکلیپ مربوط به پرسپولیس به تصویر کشیده می‌شد از سوی پرسپولیسی‌ها مورد تشویق قرار می‌گرفت تا سالن مرکز همایش‌های برج میلاد روزی پراز کری‌های داغ فوتبالی را پشت‌سر گذارد.اما شهردار تهران در حاشیه واگذاری این دو ورزشگاه از کارنامه موفق این سازمان در حوزه توسعه ورزش همگانی صحبت کرد. به گزارش «ایسنا» محمدباقر قالیباف گفت: «برخی سوال پرسیدند که چرا حالا شهرداری تهران به فکر ورزش افتاده است اما باید بگویم که ما ۸۰۰ زمین فوتبال در تهران داریم. برنامه‌های متعددی نیز طی ۱۰ سال اخیر در حوزه توسعه ورزش داشته‌ایم. اما مهم‌ترین سودی که مدیریت شهری می‌تواند از این واگذاری ببرد این است که جوانان محلات جنوبی به جای آنکه در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار بگیرند به سمت ورزش گرایش پیدا خواهند کرد.»وی با بیان اینکه در سال‌های قبل دو باشگاه درخواست اسپانسر شدن شهرداری تهران را داشتند، گفت: «آن روزهایی که شهرداری تهران اسپانسر این دو تیم بود، آنها از لحاظ مدیریتی و نتایج در وضعیت خوبی قرار داشتند.الان هم شهرداری تهران آمادگی کمک به این دو تیم را دارد اما برای اسپانسر شدن این دو تیم شروطی داریم. باید بگویم شهرداری تهران به‌عنوان یک سازمان غیردولتی اگر قرار باشد اسپانسر شود قطعا اسپانسر هر دو تیم تهرانی خواهد شد مگر اینکه یکی از این تیم‌ها نخواهد که شهرداری تهران اسپانسرش باشد.» وی در پاسخ به این سوال که شهردار تهران هوادار تیم استقلال است یا پرسپولیس، گفت: «به‌عنوان شهردار تهران هر دو تیم استقلال و پرسپولیس را دوست دارم و از آنها حمایت می‌کنم اما به‌عنوان فردی که متولد خراسان است و دوره‌ای را در تیم ابومسلم گذرانده‌ام باید بگویم که هنوز هم تیم ابومسلم را دوست دارم و در قلب من است.»

طاهری: پر‌سپولیس و استقلال سرمایه‌های اجتماعی هستند

مدیر‌عامل باشگاه پر‌سپولیس می‌گوید این باشگاه‌ها ظرفیت‌های بالقوه‌ای هستند که می‌توانند بالفعل شوند. علی‌اکبر طاهری در این مراسم گفت: «زمان متوقف نمی‌شود و برخی فر‌صت‌ها جبران‌ناپذیر است. پر‌سپولیس از پرطرفدارترین تیم‌های آسیا است. در دنیای مدرن امروز توجه به فو‌تبا‌ل علاوه بر مسائل مالی می‌تواند از خیلی مسائل اجتماعی هم پیشگیری کند. رویه فعلی می‌تواند بستر مناسبی را برای پیشرفت ورزش ایجاد کند.پر‌سپولیس و استقلال سرمایه‌های اجتماعی هستند که با تربیت آنها خیلی از مسائل اجتماعی حل می‌شود. امروز خو‌شبختا‌نه این نگاه مورد توجه قرار گرفته است و واگذاری این دو ورزشگاه نمود کامل این نگاه است که صحبت‌های قدیمی را به عینیت رسانده است. پر‌سپولیس و استقلال می‌توانند ظرفیت‌های بالقوه‌ای را به ظرفیت‌های بالفعل تبدیل کنند.باشگاهی همچون پر‌سپولیس می‌تواند در پرورش استعدادها اثرگذار باشد.باید گنجایش خوبی در این ورزشگاه ایجاد کنیم و مدیریت لازم را انجام دهیم. در حال‌ حاضر این ورزشگاه نیازمند تکمیل ظرفیت است و باید برای بازی‌های رسمی هماهنگی‌های لازم با مسوولان ذی‌ربط انجام شود تا بتوانیم دیدارهای رسمی خود را در آن برگزار کنیم.»

افشارزاده: 26 بهمن روزی فراموش‌ناشدنی است

مدیر‌عامل باشگاه استقلال هم واگذاری ورزشگاه به این دو باشگاه را به فال نیک گرفت و از این اقدام تقدیر کرد.بهرام افشارزاده گفت: «۲۶ بهمن روز فراموش‌نشدنی برای فو‌تبا‌ل ایران محسوب می‌شود. این اتفاق میمون به همت وزیر ورزش و جوانان و شهردار تهران رخ داده و دو تیم استقلال و پر‌سپولیس دو رکن فو‌تبا‌ل ایران صاحب زمین شده‌اند. امید است که اعطای ورزشگاه‌ها به دو باشگاه سرآغاز بیدار شدن فو‌تبا‌ل ایران و لیگ پایه‌ها باشد. ما تلاش می‌کنیم تا با استفاده از این امکانات به پرورش بازیکنان و جوانان بپردازیم.در حال‌ حاضر هو‌اد‌ا‌ران مالک باشگاه استقلال هستند و حداقل آنها احساس مالکیت بیشتری دارند. ما با کمک حامیان مالی‌مان تلاش می‌کنیم تا مشکلات را برطرف کنیم و در این راه هو‌اد‌ا‌ران می‌توانند خیلی به ما کمک کنند.»او در پاسخ به سوالی درباره کاربرد این زمین گفت: «این زمین هم برای مسابقه است و هم برای تمرین به کار می‌رود.»