گروه ورزش: اگرچه تصور ابتدایی این بود که جام شهدا به دلیل شرکت نداشتن استقلال جذاب نشود، اما رسیدن پرسپولیس و صبا به فینال این مسابقات و انبوه ملاقات‌های جذاب در آن، این بازی را از شکل تدارکاتی خارج کردو نگاه‌ها را به سوی شهر قدس محل برگزاری بازی معطوف کرد. وقتی یک پای بازی علی دایی و پیام صادقیان باشد و سوی دیگر پرسپولیس این جذابیت طبیعی است. آنها در لیگ به تساوی یک - یک رضایت دادند و حالا که برای شروع نیم فصل دوم خود را آماده می‌کنند این مسابقه می‌تواند یک تدارک جدی برای آنها باشد و طبیعی است که آن را جدی بگیرند. هردو مربی که سابقه استاد و شاگردی در تیم ملی را هم دارند، نمی‌خواهند در این مسابقه پا پس کشیده و با شکست لیگ را آغاز کنند؛ بنابراین باید منتظر یک بازی سخت و سنگین بود. علی دایی در کنفرانس پیش از بازی بر دشواری این بازی صحه می‌گذارد: «یک بازی سخت مقابل پرسپولیس داریم.

تمام سعی ما این است که بتوانیم با ارائه یک بازی خوب پیروز شده و با شرایط بهتری در بازی اول‌مان مقابل گسترش فولاد حاضر شویم. امیدوارم دیدارمان مقابل پرسپولیس تماشاگرپسند باشد. مسلما بازی با پرسپولیس می‌تواند یک دیدار تدارکاتی خیلی خوب برای ما باشد، همان‌طور که در بازی با ذوب‌آهن تا حد زیادی با نقاط ضعف خود آشنا شدیم و تلاش‌مان را به کار می‌گیریم تا نقاط ضعف‌مان را برطرف کنیم.» وی در پاسخ به این پرسش که‌ «آیا تیم صبا در نیم‌فصل دوم به قهرمانی هم فکر خواهد کرد؟» تصریح کرد: «ما گروه بسیار خوبی چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ اخلاقی هستیم. هدف ما این است که در مسابقات لیگ بتوانیم در جمع تیم‌های بالای جدول باشیم. در حال حاضر چهار پنج تیم هستند که شانس قهرمانی دارند و ما نیز در بین این تیم‌ها قرار گرفته‌ایم. هدف اول‌مان این است که بتوانیم سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاوریم و نیم‌نگاهی نیز به قهرمانی داریم.» از پرسپولیسی‌ها هم قنبرپور دستیار برانکو در کنفرانس پیش از بازی شرکت کرد. او ابتدا به تمجید از تیم دایی پرداخت و بعد از آن در مورد تلاش قرمزها برای قهرمانی و آمادگی برای مصاف با سپاهان در لیگ گفت: «مقابل تیم صبا با تفکر همیشگی خودمان به میدان می‌رویم و باید در فاز حمله و دفاع بهترین عملکرد را داشته باشیم تا بتوانیم مقابل تیم قدرتمند صبا پیروز شویم. صبا مربی خیلی خوبی دارد که در دوران بازیگری‌اش نیز میل به بردن را همیشه در بازی او و تفکراتش می‌دیدیم و این تفکرات در حال حاضر به شاگردان او در صبا به طرز خیلی خوبی انتقال پیدا کرده است. از طرفی تیم ما با نظم و انضباط تاکتیکی خودش قصد دارد بازی امروز را به بهترین شکل به پایان برده و ان‌شاءالله بازیکنان باغیرت پرسپولیس با قهرمانی در این جام خود را برای دیدار با سپاهان آماده کنند.»

دو بازی در شهر قدس

اما برنامه این بازی تداخلی هم با بازی‌های لیگ یک داشت. هفته بیست و سوم لیگ دسته اول فوتبال هم عصر امروز آغاز می‌شود. در این هفته تیم فوتبال پیکان در ورزشگاه شهدای شهرقدس به مصاف نفت مسجد سلیمان می‌رود. با توجه به اینکه فینال جام شهدا بین دو تیم پرسپولیس و صبای قم در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار می‌شود دیدار پیکان با نفت مسجد سلیمان یک ساعت زودتر برگزار خواهد شد. به این ترتیب این دیدار که قرار بود از ساعت ۱۴ آغاز شود ساعت ۱۳ شروع می‌شود و دیدار فینال جام شهدا ساعت ۱۶ بین دو تیم پرسپولیس و صبا برگزار خواهد شد.