چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مستطیل شکل

رپرتاژ آگهی: در این مطلب به روش‌های چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مستطیل شکل می‌پردازیم. از شما دعوت می‌کنیم مطالعه این مقاله کاربردی را از دست ندهید و تا انتها همراه ما باشید.

روش اول چیدمان مبل و ناهارخوری در پذیرایی کوچک؛ میزهای گرد بهتر هستند!

برخی افراد ترجیح می‌دهند چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی‌های مستطیل شکل به‌صورت تفکیک‌شده باشد؛ به‌نحوی که در پذیرایی دو قسمت مختلف اتاق نشیمن و اتاق ناهارخوری به وجود آید. به‌این‌منظور در یک سمت پذیرایی میز ناهار خوری را به همراه صندلی‌هایی دور آن قرار دهید و بزرگ‌ترین مبل (معمولا مبل 3 نفره) را پشت به میز در آن سمت مستطیل پذیرایی بگذارید. مبل دو نفره هم باید کنار یک سمت دیوار و مبل تک نفره گوشه دیگر مقابل دونفره باشد.

برای اینکه فضای دوستانه و صمیمی اتاق نشیمن را کاملا از اتاق ناهارخوری جدا کنید، می‌توانید کنسولی را پشت مبل سه نفره و در واقع حدفاصل اتاق نشیمن و ناهارخوری قرار دهید. همچنین برای چنین چیدمانی اگر پذیرایی چندان بزرگی ندارید که میزهای ناهارخوری مستطیلی و بیضی در عرض پذیرایی مستطیل شکل جا شوند، میزهای گرد به همراه حداکثر 5 صندلی دور آن گزینه بهتری است.

ایجاد نقطه کانونی؛ ایده‌ای برای چیدمان مبل و ناهار خوری در پذیرایی 

در اغلب موارد چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی باید به‌نحوی باشد که بتوانید در یک فضا غذا بخورید، تلویزیون تماشا کرده یا صرفا کنار شومینه بنشینید و استراحت کنید. البته این سبک چیدمان بیشتر مناسب پذیرایی‌هایی است که فضای بزرگی دارند. به این منظور میز مستطیل یا لوزی شکلی را به همراه چند صندلی ناهار خوری دور آن در یک سمت پذیرایی قرار دهید.

برای اینکه همزمان با جداسازی دو فضا، ارتباط افراد حاضر در نشیمن و ناهارخوری کاملا قطع نشود، در یک طرف میز ناهارخوری (جایی که چند قدم آن طرف‌تر مبل‌ها قرار دارند) به جای صندلی نیمکت بگذارید. برای اتاق نشیمن هم مانند مدل قبل بزرگ‌ترین مبل را در وسط پذیرایی و پشت به میز ناهارخوری بگذارید و تلویزیون را روی دیوار و مقابل این مبل نصب کنید. به این ترتیب تلویزیون نقطه کانونی فضا خواهد بود. شومینه هم بهتر است به صورت مورب در گوشه‌ای قرار بگیرد تا تناسب و هماهنگی در سراسر پذیرایی حفظ شود.

دکوراسیونی گرم و دنج برای دورهمی‌ها با چیدمان مبل ال در پذیرایی مستطیل شکل 

اگر مبل‌ها ال شکل هستند، این مدل چیدمان گزینه مناسبی است. به این منظور مبل ال شکل را در یک سمت پذیرایی به نحوی قرار دهید که ضلع کوچکتر ال فضای نشیمن و ناهارخوری را جدا کند. میز گردی را در وسط و مبل تک نفره را روبه‌روی تقاطع دو ضلع ال مبل بگذارید. تلویزیون هم در این مدل چیدمان مانند مدل قبل روی دیوار نصب می‌شود. اگر فضای کافی دارید، می‌توانید میز تلویزیون هم تهیه کرده و از چند گلدان در کنار آن برای دکوراسیون فضا استفاده کنید.

در سمت دیگر پذیرایی، میز لوزی شکلی را به همراه صندلی‌هایی دور آن قرار دهید تا اتاق ناهارخوری هم به اندازه اتاق نشیمن گرم و دوستانه باشد. در این مدل چیدمان نیازی نیست که کنسول را پشت مبل بگذارید و در عوض می‌توانید آن را درست در مقابل تلویزیون در سمت دیگر پذیرایی و جلوی دیوار قرار دهید.

در چیدمان پذیرایی مستطیل شکل، فضای نشیمن و ناهارخوری را با هم ترکیب کنید

برخلاف آنچه تاکنون توضیح دادیم، مبل و میز ناهارخوری را در پذیرایی می‌توانید به گونه‌ای قرار دهید که دو فضای جدا از هم به وجود نیاید و اتفاقا از نظر بصری دو منطقه کاربردی کاملا با هم ترکیب شوند. با این چیدمان پذیرایی فضای به هم پیوسته‌تری دارد و برای میزبانی دورهمی‌ها عالی است؛ زیرا چیدمان فرصت برقراری ارتباط و تعامل را فراهم می‌کند.

ضلع کوچکتر مبل ال شکل را گوشه دیوار بگذارید و مبل تک نفره را در همان موقعیتی که در بخش قبل توضیح دادیم، قرار دهید. در این حالت تلویزیون باید روی دیوار طولی پذیرایی و روبه‌روی ضلع بزرگ مبل ال شکل نصب شود. میز ناهارخوری (ترجیحا گرد) را در سمت دیگر پذیرایی بگذارید و کنسول را در کنار تلویزیون و جلوی همان دیوار طولی قرار دهید.

ترکیبی چندمنظوره و کاربردی با چیدمان میز ناهارخوری و مبلمان و نصب تلویزیون روی دیوار

این طرح ال شکل به سه ناحیه تقسیم می‌شود. در یک ضلع ال دو صندلی راحتی را به همراه میزی در وسط آن بگذارید. فضای نشیمن در تقاطع دو ضلع پذیرایی ال شکل ایجاد می‌شود. به این صورت که تلویزیون را باید روی دیوار نصب کنید و بزرگترین مبل را پشت به دو صندلی قرار دهید. میز ناهار خوری مستطیل یا لوزی شکل در ضلع دیگر پذیرایی ال شکل و به صورتی قرار می‌گیرد که صندلی‌ها پشت به اتاق نشیمن نباشند تا ارتباط بین میز ناهارخوری با مبل‌ها کامل قطع نشود.

برای چیدمان در پذیرایی مستطیل شکل جزئیات را در نظر بگیرید

در این مطلب 5 روش چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی مستطیل شکل را توضیح دادیم و گفتیم چطور می‌توانید دکوراسیون و چیدمان حرفه‌ای‌تری داشته باشید. مهم‌ترین اصل قبل از شروع چیدمان، در نظر گرفتن جزئیات است. برای این هدف باید همه وسایل دکوراسیون موجود در منزل را در نظر بگیرید؛ درنهایت متناسب با ابعاد منزل بهترین نوع چیدمان را انتخاب کنید. اگر منزل کوچکی دارید، شاید خرید یک میز گرد با ابعاد کوچک‌تر، گزینه بهتری برای شما باشد.  

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.