خرید و فروش NFT و آینده آن

رپرتاژ آگهی: متاورس نیز به افراد اجازه می‌دهد در یک دنیای مجازی تعاملی، هنر، تجارت و سرگرمی را تجربه کنند. این ترکیب نوین از فناوری و خلاقیت، دنیای جدیدی از تعاملات آنلاین را فراهم آورده است.

اما چه آینده ای می‌توان برای این دو پلتفرم دید؟

NFT جزو جدا نشدنی از متاورس است و این دو با هم گره خورده اند به طوری که دلیل ارزش ایجاد شده در متاورس را NFTها می‌دانیم. این آثار همان دارایی های زندگی فیزیکی ما هستند که بعد دیجیتالی و مجازی گرفتند. عکس، موسیقی، ویدیو، نقاشی و ..... . اما این پدیده در این مسائل خلاصه نمی‌شوند و آینده ای کاربردی تر در زندگی ما خواهند داشت ، مثل SBT ها !!!

توکن Soulbound یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) با قابلیت تأیید عمومی و غیر قابل انتقال هست که  اعتبار، وابستگی ها و تعهدات یک فرد رو نشون می‌دهد. اکنون، این سوال پیش میاد که توکن غیر قابل انتقال چیست؟ توکن های متاورس غیرقابل انتقال، NFT هایی هستن که به ردیابی شهرت کمک می‌کنن و به آدرس‌ها اضافه میشن اما قابل فروش نیستن. اما واژه “Souls” در NFT های soulbound به چه چیزی اشاره می‌کنه؟ کیف پول ها یا حساب های دارای SBT یا توکن های غیرقابل انتقال که به طور دائم محدود شدن، soul نامیده می‌شوند. به عنوان مثال، یک Soul می‌تواند نشان دهنده سابقه کاری یک فرد باشد و می‌تواند اطلاعات رزومه شما را تأیید کند.

یک توکن غیر قابل فروش که بسیاری از اطلاعات داخل اون ضبط خواهد شد، پرونده پزشکی، مدارک تحصیلی ، اطلاعات هویتی و دارایی و ........ .

برای فعالیت در این حوزه بازارهای بسیاری شکل گرفته در این سالها مانند rarible، GEM، LooksRare، و بازار های جدید تر همچونBlur , opensea pro  ....

چیزی که مشخص است بلوغ روزانه و رقابت بین این بازارهاست که هر لحظه مزیت های جدیدی را ایجاد می‌کنند تا کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنند و مسیر را برای آنها راحت تر و سودآورتر کنند.

نسل آینده این بازارها Aggregator (اگریگیتور) هایی هستند که به صورت غیر متمرکز از شبکه های مختلف حمایت خواهند کرد و هم برای تریدر ها ارزش افزوده ایجاد می‌کنند و هم برای هنرمندان که انگیزه فعالیت مداوم را در این زمینه داشته باشند، هر چقدر این ارزش ها سالم تر و سازنده تر باشند ایم صنعت با سلامت بیشتری حرکت خواهد کرد. از aggregator های امروز بازار می‌توان به LooksRare، Opensea pro و Blur اشاره کرد که با رصد بازار کالکشن ها را در پلتفرم خود جمع آوری کرده و افراد می‌توانند یکجا به همه آنها دسترسی داشته باشند. این بازار ها جذابیت بسیاری دارند، اما فقط شبکه اتریوم را پشتیبانی میکنن و آن هم نه همه بازارها و همه کالکشن ها !!!

با توجه به اینکه بقیه شبکه ها در حال رشد هستند و امروزه در حال گسترش آثار هنرمندان در خود هستند میبایست آنها را نیز جدی گرفت همچون BNB، Avalanche، Arbitrum و بسیاری دیگر.

واندوریا (Wondoria) یکی از بازار های نسل آینده است که یک aggregator مولتی چین است که از 10 شبکه پشتیبانی می‌کند. با توجه به استفاده از تکنولوژی seaport که توسط opensea طراحی شده یکسری از ویژگی های جذاب غول های بازار امروزی را دارد و می‌تواند همزمان در چند بازار فروشندگان دارایی خود را لیست کنند آن هم تنها با یک کارمزد، سرعت و امنیت بالا، محیطی کاربرپسند و راحت، جذابیت ظاهری، از دیگر ویژگی های این پلتفرم است که با ادعای غیرمتمرکز سازی خود در فازهای بعدی نوید یک انقلاب در بازارهای NFT پیش رو را به ما می‌دهد. بازاری که با نمایش کمترین کف قیمت و بیشترین پیشنهاد ها  به کاربرها بیشترین سودرسانی را خواهد داشت، اختلاف قیمتی که قابلیت آربیتراژ را برای آنها محیا می‌کند!!!

Wonder the impossible شعاری که اگر تحقق پیدا کند، این بازار را به سطح بعدی خود سوق خواهد داد. در انتها جدولی در دسترس شماست که به مقایسه چند بازار برای فعالیت معامله گران میپردازد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.